۸ ترفند تمیز کردن وسایل منزل برای این آخر هفته

راهکارهای بی شماری برای تمیز کردن خانه وجود دارد که ممکن است با تمامی آنها آشنا نباشیم. بسیاری از این روش ها به وسیله ی ابزارهای ساده ای انجام می گیرند که در همه ی خانه ها قابل دسترسی هستند.

شاید انتظار نداشته باشید چنین وسایلی بتوانند در تمیز کردن خانه به شما کمک کنند. در ادامه ی پست چند ترفند کاربردی برای نظافت منزل ارائه می شوند که به سرعت قابل اجرا هستند.

۱- تمیز کردن با لیمو

اکثر مردم به مفید بودن لیمو برای بدن ایمان دارند، ولی خیلی از آنها به کاربردهای این میوه در زمینه نظافت منزل واقف نیستند. می توانید به سادگی و با فشردن لیمویی در ماکروویو و روشن کردن آن مایکروویو خود را از تمیزی برق بیندازید. از کاربردهای دیگر لیمو می توان به تمیز کردن وسایل چوبی مثل تخته آشپرخانه، سطوح مسی، از بین بردن بوی ظروف پلاستیکی و تمیزکردن مخلوط کن اشاره کرد.

۲- تمیز کردن با روغن نارگیل

روغن نارگیل استفاده های بی شماری دارد. برای افرادی که به محصولات لبنی علاقه ای ندارند، این روغن جایگزینی عالی محسوب می شود و علاوه بر این کاربردهای آن در سلامت و زیبایی نیز شناخته شده است. روغن نارگیل در امورات منزل نیز قابل به کارگیری ست،  می توان برای جلوگیری از چسبیدن خاک به وسایل باغبانی، جلا دادن لوازم خانگی، تمیز کردن دوش و وان حمام و نرم و مرطوب نگه داشتن چرم از آن استفاده کرد.

۳- تمیز کردن با خمیر دندان

قدرت پاک کنندگی خمیردندان تنها محدود به پاک کردن دهان و دندان نیست، می‌توانید از آن برای تمیز کردن برخی لوازم خانگی نیز استفاده کنید. لک زدایی قالی و فرش یکی از این کاربرد هاست. با خمیر دندان می توانید از شر لکه های مداد شمعی از روی دیوار خلاص شوید و ظروف شیشه‌ای، برخی ظروف و حتی کلیدهای پیانو را تمیز کنید. از کاربردهای دیگر این ماده می شود به برق انداختن و پاکسازی رنگ ها، پاک کردن لکه های روی کفشهای چرمی، از بین بردن ته نقش های روی لوازم منزل؛ و تمیز کردن داخل ماشین و چراغ های آن اشاره کرد.

۴- تمیز کردن با جوش شیرین

جوش شیرین معمولا تا مدتها در  یخچال بلا استفاده می ماند، اما در حقیقت می تواند کاربردهای زیادی در تمیزکردن منزل داشته باشد. می توانید لکه های روی دیوار را به وسیله ی آن پاک کنید، سینک را تمیز و گرفتگی آن را برطرف کنید و کاری کنید، که شیارهای سیمانی بین کاشی ها و سرامیک تازه و نو به نظر برسند. به علاوه می توانید گاز و فرش ها را با آن تمیز کنید و در نهایت؛ رازی که اکثر  مردم نمی دانند این است که ریختن یک پیمانه جوش شیرین روی لباس ها هنگام شستشو، تفاوت چشمگیری در پاکسازی آنها ایجاد می‌کند.

۵- تمیز کردن با سرکه

سرکه نه تنها طعم غذایتان را بهتر می‌کند, می‌تواند خانه تان را هم تمیزتر کند. فقط باید بدانید چگونه به درستی از آن استفاده کنید. سرکه کاربردهای زیادی در منزل دارد و یکی از اقلام مهم در لیست پاک کننده هایی است که  در این مقاله ارائه شده اند. سرکه تمیز کردن پرده ها و پنجره ها را آسان تر می کند، همینطور یک علف کش موثر است و گل هایی که تازه چیده شده اند را تازه نگه می دارد. علاوه بر این, سرکه می تواند بعضی از لوازم مانند بشقاب، عینک، قهوه ساز، ماکروویو، دوش، ظروف مسی و خیلی چیزهای دیگر را تمیز و پاکسازی کند.

۶- تمیز کردن با نمک

به کاربردن نمک در خانه داری از قدیم الایام  امری رایج بوده است. این ماده علاوه بر استفاده در آشپزی برای تمیز کردن منزل نیز کاربردی است. با نمک می توانید لکه های غذا را از ظروف مختلف، تابه و گاز پاک کنید. همین‌طور می‌تواند لکه های نوشیدنی روی لباستان را نیز تمیز کرده و بوی بد یخچال را از بین ببرد.

۷- تمیز کردن با مایع ظرفشویی

اگر فکر می کنید مایع ظرفشویی فقط به درد تمیزکردن بشقاب ها میخورد بهتر است کمی افکارتان را تغییر دهید. مایع ظرفشویی یکی از انعطاف پذیرترین شوینده ها و پاک کننده هاست. همانقدر که می‌تواند کفپوش ها را تمیز کند، پاک کننده‌ی خوبی برای لکه های روغنی روی لباس هم هست. مایع ظرفشویی می‌تواند به خوبی سطوح مختلف را تمیز کرده و در شستن نورگیرها، پاکسازی لوازم خانگی، کابینت آشپزخانه و شیشه نیز به کار رود.

۸- تمیز کردن با اسپری مو

جدا از ثابت نگه داشتن موها؛ اسپری مو کاربرد های خیلی گسترده تری نیز دارد که شاید از آنها باخبر نباشید. اسپری های مو میتوانند برای افزایش طول عمر پرده‌ها،  کاردستی های کودکان و گلها به کاربرده شود. همینطور وسیله خوبی برای پاک کردن لکه های جوهر از روی لباس هاست. (این ترفند را یکی از مشتریان نظافت منزل شعبه شرق تهران ما برایمان ارسال کرده است.)

به جز این ترفند های مفید؛ می‌توانید صرفا با پاکسازی خانه از لوازم غیر ضروری ظاهر خانه تان را بهبود ببخشید. حتی اگر خانه تمیز باشد، شلوغ و نامنظم بودن می تواند باعث شود کثیف به نظر برسد. بهترین راه برای خلاص شدن از این لوازم بلااستفاده، می تواند فروش آنها در حراج خانگی یا فروش آنلاین آنها از طریق فیسبوک، اینستاگرام و توییتر باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۳.۷]
Comments (0)
Add Comment