کانال های کولر را به طور مرتب پاک کنید

3 دلیل مهم برای آنکه کانال های کولر را پاک کنید

اگر هنوز شک دارید که آیا باید کانال های کولر و هواکش‌های خانه را به صورت حرفه ای پاکسازی کنید یا نه، این مقاله را از دست ندهید:

باور کنید از میزان تاثیرگذاری و اهمیت تمیزکردن هواکش ها (مخصوصا هواکش های کولر) روی سلامت خود و خانواده تان حیرت خواهید کرد. در ادامه ۳ دلیل ارائه می‌شود، که مطمئنا شما را برای تماس گرفتن با یک فرد حرفه ای در زمینه پاکسازی کانال های کولر و هواکش ها متقاعد خواهند کرد.

بهبود کیفیت هوا

کانال کولر تنها راه ورودی برای سیستم تهویه شما است. به عبارت دیگر ، کانالهای هوای کثیف و مسدود شده، نفوذ هوای آلوده و نا سالم را در پی دارند. قرار گرفتن در معرض چنین هوای آلوده ای، منجر به تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و باعث می‌شود شما بیشتر به عفونت‌های ویروسی و بیماری‌هایی مانند سرفه و آنفولانزا مبتلا شوید.

به خاطر داشته باشید که گرد و غبار و ریزذرات دیگر برای چشم غیر مسلح قابل رویت نیستند، بنابراین مخصوصا اگر چندین ماه کانال کولر بلا استفاده مانده است بهتر است که حرفه ای بررسی شود. علاوه بر این، باسپردن این کار به متخصصین، توان عملیاتی سیستم گرمایشی و سرمایشی به حداکثر خواهد رسید. کیفیت هوای این سیستم ها تا حدی که انگار تازه نصب شده اند بهبود خواهند یافت.

از بین بردن محرک ها و آلرژن

اکثر آلرژیها اگر ناشی از مواد غذایی نباشند، به خاطر هوا بوجود آمده اند، بنابراین یک هواکش کثیف می تواند شما و خانواده تان را بیشتر در معرض آلرژنها و مواد محرک قراردهد و در نتیجه منجر به ایجاد حساسیت شود. اگر دچار آلرژی می شوید و تاکنون منشاء آن را  پیدا نکرده اید، احتمال دارد عامل آلرژی زا در هواکش های شما وجود داشته باشد.

همچنین در کانال کولر که مدتها پاکسازی نشده اند محرک هایی وجود دارند که میتوانند موجب ایجاد حساسیت‌ها یا حتی بیماری‌های جدید شوند. بنابراین اگر می‌خواهید خانواده تان‌سالم‌باشند، تردیدی به خود راه ندهید. کانال های هوا را به طور مرتب چک و پاکسازی کنید.

مصرف بهینه انرژی و سازگاری با محیط زیست

آزمایش‌ها و مطالعات نشان می‌دهند که پاکسازی منظم هواکش ها موجب بهینه سازی مصرف انرژی می‌شود. هرچه کانال‌های هوا تمیزتر باشند، شما بیشتر می‌توانید از توان سیستم گرمایشی و سرمایشی خود بهره ببرید و هوا در سیستم تهویه راحت تر جریان می یابد. به همین دلیل، سیستمهای HVAC یا تهویه مطبوع به فعالیت کمتری برای تثبیت‌دمای مطلوب خانه نیاز دارند و این باعث کاهش مصرف برق و صرفه جویی در هزینه های برق مصرفی خواهدشد. علاوه بر این، تمیز کردن مجرای هوا همچنین به افزایش طول عمرسیستمهای HVAC شما کمک می‌کند،که صرفه جویی بیشتر در هزینه‌های تعمیر و نگهداری سیستم و حتی هزینه‌های جایگزینی را در پی خواهد داشت.

در نهایت، پاکسازی کانال کولر و هواکش‌ها، نه تنها به سلامت شما و خانواده تان کمک می‌کند، بلکه برای محیط زیست هم مفید خواهد بود. به همین علت است که این پاکسازی، به شدت توسط موسسات معتبر طرفدار محیط زیست، توصیه و حمایت می‌شود.

به دنبال شرکت خدمات نظافتی برای تمیز کردن دریچه های کولر و دیگر کانال‌های انتقال هوا هستید؟ همین حالا با آریاپاک تماس بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]
Comments (0)
Add Comment