چالش تمیزکاری – چگونه مایکروویو را تمیز کنیم؟

راهنمای تمیز کردن سریع مایکروویو در 5 دقیقه!

در یک خانه و دنیای ایده ­آل، مایکروویو پس از هر بار استفاده تمیز می­‌شود. با توجه به این که خیلی زیاد از مایکروویو استفاده نمی­‌کنیم، انجام اینکار ممکن است ساده به نظر برسد. مایکروویو­ها بخاطر قدرتشان در سرعت بالای گرم­ کردن غذا­ها معروف هستند، پس تمیز کردن آن­ها بلافاصله بعد از استفاده واقع­ بینانه بنظر نمی‌­رسد!

چربی­ ها­ و کثیفی به مرور زمان و پس از چند بار استفاده روی هم انباشته می­ شود.

کار امروز بسیار ساده است و اگر بخواهید، می­توانید پس از جمع ­کردن میز شام و تمیز کردن آشپزخانه، تنها یک تا دو دقیقه از وقتتان را به آن اختصاص دهید.

کارتان را با پر کردن یک کاسه که حاوی آب و سرکه به مقدار برابر باشد آغاز کنید. تقریباً یک فنجان از هر کدام.

کاسه را در مرکز مایکروویو بگذارید و آن را در بالاترین درجه برای مدت پنج تا ده دقیقه قرار دهید. بگذارید تا بخار ترکیب آب و سرکه فضای داخلِ مایکروویو را اشباع کنند.

برای جلوگیری از هرگونه خطرِ داغ ­شدن یا انفجار، یک خلال دندان (یا هر جسم غیرفلزی دیگری) داخل کاسه بیاندازید. وقتی که زمان به پایان رسید، کاسه را با دقت از مایکروویو خارج کنید. کاسه بسیار داغ خواهد بود، به شما پیشنهاد می‌­کنم که حتما از دستکش استفاده کنید.

به کمک یک پارچه مرطوب از جنس میکروفایبر، دیواره­ های داخلی و دربِ مایکروویو را تمیز کنید.

ظرف چرخنده را خارج کنید و به خوبی آن را بشویید.

آیا فرآیند بخار­کردن واجب است؟ بله! قبلاً تمیز کردن مایکروویو را بدون این فرآیند امتحان کرده ­ام؛ اینکار به وقت زیادی نیاز دارد و شما را بسیار خسته می­‌کند. بخار باعث کشته شدن میکروب ­ها می­ شود و فرآیند تمیز­کردن را ساده می­کند. اگر هنوز هم با تمیزکردن مایکروویوتان مشکل دارید، مقداری اسپری حاوی ترکیبی از آب و سرکه می­‌تواند به شما کمک کند.

همیشه قسمت جلویی را هم به کمک پارچه تمیز می­‌کنم.

و کارتان به پایان رسید! لحظه­ های کوتاهی مثل این برای پاکسازی محیط، تنها یک یا دو دقیقه از وقت‌تان را می­‌گیرد (بعد از انتظار برای گرم­‌شدن). با این وجود، پس از تمیزکردن حس خوبی خواهید داشت. بسیار عالی است!

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]
Comments (0)
Add Comment