۵ نکته برای رها شدن از بوی بد سیگار

این نکات به شما کمک می کند تا از شر بوی سیگار راحت شوید

فرقی نمی کند که یک خانه خریده اید یا اجاره کرده اید که صاحب قبلی آن ها سیگاری بوده اند و یا یک ماشین کارکرده خریده اید که بوی زیرسیگاری می دهد؛ بوی سیگار همیشه ناخوشایند است. ممکن است زمان زیادی نیاز باشد تا بوی سیگار خود به خودی از بین برود. قابلمه سوخته و یا کباب پختن هم می تواند دود بدی ایجاد کند که تا مدت ها بویش بماند. می توانید با انواع خوشبخو کننده های هوا این بو را بپوشانید ولی راه هایی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند که از بوی دود به طور دائمی راحت شوید. پنج نکته در ادامه گفته می شود.

با این نکات خانه و یا ماشین شما دوباره بوی خوب می گیرد.

۱- سیب

سیب در جذب بو بسیار خوب است، به همین دلیل گزینه ی بسیار خوبی برای این کار به شمار می رود. یک سیب بردارید و آن را دو نیم کنید. و دو نیمه ی سیب را در جایی که بوی سیگار می‌دهد بگذارید تا یک شب بماند. اگر همه چیز خوب پیش برود، سیب بوی دود را جذب خواهد کرد.

۲- سرکه

بوی سرکه بوی سیگار را خنثی می کند که باعث می شود که بو به طور کلی از بین برود. یک پنجره را باز کنید و دقت کنید که تمام حیوانات خانگی خود را در اتاق دیگری قرار دهید چون سرکه بوی تندی دارد. یک قابلمه را پر از سرکه کنید و روی اجاق گاز بگذارید تا به جوش برسد. اجازه دهید که بوی سرکه تمام خانه را پر کند تا بوی سیگار را از بین ببرد. همچنین می توانید یک فنجان سرکه را با دو لیتر آب مخلوط کنید و آن را (با دستمال) روی لوازم خانه، زمین و دیوار ها بکشید. اگر لباس هایتان بوی دود می دهد، لباس هایتان را در لباسشویی قرار دهید و سرکه را در جایگاه مایع نرم کننده بریزید.

۳- جوش شیرین

جوش شیرین یک راه حل ایده آل برای فرش، مبل های پارچه ای و روکش های پارچه ای در ماشین است. مقدار کافی جوش شیرین را بر روی سطوحی که بو می دهد بپاشید و اجازه دهید که ۱۲ تا ۲۴ ساعت بماند. حواستان به کودکان و حیوانات باشد که آن ها را از آن دور نگه دارید. پس از این که زمان کافی سپری شد، با جارو برقی جوش شیرین را جارو کنید. اگر هنوز بو باقی مانده است این فرایند را دوباره تکرار کنید. جوش شیرین بو و رطوبت را جذب می کند، که این به این معنی است که بوی سیگار و هر بوی نامطبوع دیگر را برطرف می کند.

۴- قهوه

اگر به طور مرتب قهوه می نوشید، راه حل بسیار ساده ای برای بوی دود دارید. تفاله های قهوه را بگذارید خشک شود و توی کاسه های کوچک بریزید. و این کاسه ها را در اطراف خانه و یا داخل ماشین بگذارید. آن ها را هر ۲۴ ساعت یکبار عوض کنید و بوی سیگار از بین خواهد رفت. تفاله های قهوه بو را جذب می کند و بوی خوش قهوه را پخش می کند.

۵- آمونیاک

اگر هیچ کدام از راه حل های ملایم قبلی موثر نبود، وقت آن است که سراغ راه حل جدی تری برویم. سراغ آمونیاک بروید! بله آمونیاک هم خودش بو می دهد، ولی بوی آن خیلی سریع تر از بوی سیگار ناپدید می‌شود. به ویژه اگر بوی دود به دیوار ها و زمین خانه نشسته است. اگر می خواهید از این شیوه استفاده کنید باید ماسک بزنید و یا حوله آشپزخانه را دور دهان و بینی خود ببندید و مراقب کودکان و حیوانات باشید که دور نگه داشته شوند. یک فنجان آمونیاک را با ۴ لیتر آب مخلوط کنید و از آن برای پاک کردن زمین، دیوارها و سقف استفاده کنید. اگر فکر میکنید که بوی آمونیاک کمی شدید است، می توانید از جوش شیرین برای جذب بوی آمونیاک استفاده کنید. جوش شیرین را در اطراف اتاق بپاشید و چند ساعت بعد با جارو برقی آن را جارو کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]
Comments (0)
Add Comment