چگونه فضای خانه بزرگتر دیده شود؟

دوست دارید که خانه تآن بزرگ تر به نظر برسد؟ در اینجا چند توصیه علمی برای شما وجود دارد.

اولویت بسیاری از افراد در هنگام خرید خانه جدید فضا و میزآن  وسعت آن است. بعضی ها خانه کوچک تر و با وسعت کمتر را می پسندند، چون به آنها احساس راحتی و دنج بودن می دهد.

چه به خاطر قیمت سرسام آور خانه باشد یا چه به علت ظاهر، شما ممکن است از اینکه نتوانید در خانه های کوچک و در فضای کوچک وسایل را آن گونه که دلتآن می خواهد بچینید احساس خوبی نداشته باشید. شاید مایه زحمت باشد که تمام وسایل و اثاثیه را در خانه بچینید و گرفتن میهمانی شام با دوستآن چندآن آسان نباشد. این نگرانی ها ممکن است حتی شما را وادار کند تا سبک زندگی خود را عوض کرده و کمتر مهمانی بگیرید. شما حتی ممکن است که به فکر فروش خانه بیفتید تا خانه ای بزرگتر و مناسب تر پیدا کنید.

با تمام چیزهای گفته شده باید این را به یاد داشته باشید که خانه کوچک ضرورتا به این معنی نیست که شما باید در خانه ای شلوغ و با دلخوری زندگی کنید. توصیه ها و نکات زیادی وجود دارد که شما می توانید از آنها استفاده کنید و خانه خود را به روشی راحت و فضا دار تنطیم کنید و به راحتی و در هر زمانی خواستید دوستان تان را دعوت کنید و نگرآن فضای لازم برای مهمانی هم نباشید.

از رنگ های خنثی استفاده کنید

بسیاری از افراد از میزان اهمیت رنگ های دیوارها بر تنظیم محیط فضای خانه اطلاعی ندارند. رنگ های مشخص و خاصی می توانند توهم بزرگ تر یا کوچک تر بودن فضای خانه را ایجاد کنند. رنگ های نرم تر و خنثی تر باعث می شود تا روشنایی و شفافیت بازتاب بیشتری داشته باشد و فضا بزرگتر احساس شود. رنگ های تیره ای مانند آبی و سیاه فضا را بسته تر نشان می دهند و باعث کوچک تر دیده شدن آنها می شوند.

اگر هم چنان می خواهید از رنگ تیره استفاده کنید یک دیوار را تیره در نظر بگیرید و بقیه دیوارها را رنگ روشنتری بزیند. چه رنگکار استخدام کنید و چه خود این کار را انجام دهید این قانون وجود دارد که رنگ روشن‌تر یعنی فضای بیشتر.

از ظاهر تک رنگ استفاده کنید

ظاهر تک رنگ به این معنا است که شما از یک رنگ پایه یکسان با حالت ها و تیرگی ها مختلف استفاده کنید. انواع مختلف آبی یا سبز را در اتاق های مختلف خانه خود استفاده کنید. برای مثال یک نوع آبی را در آشپزخانه و نوعی دیگر از رنگ آبی را اتاق نشیمن استفاده کنید. این رنگ ها باعث می شود تا فضا کمتر شلوغ به نظر بیاید.

درهم ریختگی ها را مرتب کنید

شاید قبول نکنیم اما به هر حال همه ما وسایلی داریم که دیگر از آنها استفاده نمی کنیم یا به آنها نیاز نداریم. ما معمولا آنها را در کشوها ، گنجه ها و قفسه ها نگه می داریم اما بعضی از آنها در گوشه و کنار خانه قرار دارند. آیا شما واقعا به چندین جاروبرقی و سه کشو پر از لباس نیاز دارید؟ وسایل غیر ضروری را دور بریزید و یا آنها را به دیگرآن ببخشید.

اثاثیه ها را از تغییر دهید

زمانی که فضای خانه را مرتب کردید، وسایل بزرگ در انبار بگذارید و وسایل و اثاثیه هایی که نیاز ندارید را بردارید و وسایل کوچکتری را تهیه کنید. اثاثیه هایی را انتخاب کنید که دارای محلی برای وسایل‌تان دارند، مانند کاناپه ها و تخت خواب هایی که زیر آنها کشو وجود دارد. این کار باعث می شود تا فضای بیشتری داشته باشید و اتاق ها وسیع تر احساس شوند.

اتاق را روشن‌تر کنید

چه طبیعی یا مصنوعی، نور بیشتر باعث می شود فضا وسیع تر احساس شود. همیشه سعی کنید از نور طبیعی استفاده کنید، اما اگر اتاق هایتان به اندازه کافی نورگیر نیستند، از لامپ ها استفاده کنید. شما هم چنین می توانید از آینه ها بر روی دیوارها برای انعکاس نور استفاده کنید و به اتاق ها بعد ببخشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۲]
Comments (0)
Add Comment