نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی با سرکه و جوش شیرین

در ۴ مرحله ماشین لباسشویی تان را تمیز کنید.

به مرور زمان، رسوب مواد شوینده در ماشین‌ لباسشویی تجمع یافته و کم کم متوجه می‌شوید که به نظافت اساسی نیاز دارد. یاد گرفتن نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی برای جلوگیری از انتشار بو، کپک و آلودگی ضروری است. یکی از موثرترین روش‌های نظافت ماشین لباسشویی استفاده از مواد ارگانیک است. در اینجا، نحوه تمیز کردن عمیق واشرهای درب جلو را با استفاده از سرکه و جوش شیرین به شما آموزش می‌دهیم. این گونه پاکسازی‌های عمیق را هر شش ماه یک بار باید انجام دهید تا ماشین لباسشویی شما تازه و تمیز مانند روز اولش بماند.

برای این کار ابتدا لوازم مورد نیاز را جمع‌آوری کنید. برای تمیز کردن ماشین لباسشویی با سرکه و جوش شیرین شما به: سرکه سفید مقطر، بطری اسپری، جوش شیرین، پارچه میکروفایبر و مسواک نیاز خواهید داشت. بعد سراغ درام، واشر لاستیکی درب جلو، و بدنه ماشین لباسشویی می‌رویم. با انجام مراحل زیر شما با استفاده از مواد ارگانیک به خوبی ماشین لباسشویی را تمیز کرده و از آن محافظت می‌کنید.

مرحله اول: درام را با سرکه سفید اسپری کنید.

در اولین مرحله نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی سرکه سفید را داخل یک بطری اسپری بریزید و آن را داخل درام (محفظه اصلی ماشین لباسشویی) اسپری کنید. سپس تمام سطوح داخلی را با یک پارچه میکروفایبر پاک کنید، هیچ سطحی نباید دست‌نخورده باقی بماند. همانطور که می‌دانید سرکه سفید یکی از بهترین و قوی‌ترین پاک‌ کننده‌های موجود در طبیعت است. این پاک کننده باکتری‌ها، رسوبات ناشی از تجمع لکه‌های آب سخت و حتی چربی را بدون زحمت از بین می‌برند.

مرحله دوم: داخل واشر لاستیکی درب جلو را پاک کنید.

در مرحله بعد، واشرهای لاستیکی (درزگیرهای اطراف در) به پاکسازی جدی نیاز دارند. چرا که در حین پاک کردن آن قسمت ممکن است با چیزهای مختلفی مثل کف، کپک و حتی مو، رو به رو شوید. در این مرحله متوجه می‌شوید که چقدر نظافت منظم ماشین لباسشویی، در حفظ سلامت و عملکرد بهینه آن موثر است.

کار اصلی را سرکه انجام می‌دهد.

در نحوه تمیزکردن ماشین لباسشویی با مواد ارگانیک کار اصلی را سرکه انجام می‌دهد. دو فنجان سرکه سفید مقطر را اندازه بگیرید و آن را مستقیماً در محفظه ماده شوینده ماشین لباسشویی خود (آن قسمتی که همیشه پودر یا مایع لباسشویی را داخل آن می‌ریزیم) بریزید، تنظیمات درجه حرارت آب ماشین لباسشویی را در بالاترین درجه آن (معمولا ۹۰ درجه سانتی گراد) قرار دهید و سپس ماشین لباسشویی را روشن کنید بریزید. به طور کلی می‌توان گفت در این مرحله باید ماشین لباسشویی را طوری تنظیم کنید که در طولانی‌ترین چرخه خود با گرم‌ترین آب شروع به کار کند.

جوش شیرین را مستقیماً داخل درام بریزید و ماشین لباسشویی را دوباره روشن کنید.

نصف فنجان جوش شیرین را مستقیماً داخل درام ماشین لباسشویی بپاشید و آن را با همان تنظیمات قبلی (طولانی‌ترین و داغ‌ترین چرخه دستگاه) روشن کنید.

مرحله سوم: درب و بدنه ماشین لباسشویی را تمیز کنید.

مقداری سرکه را روی یک پارچه میکروفایبراسپری کنید و بیرون و داخل ماشین لباسشویی را با دقت تمیز کنید تا بدرخشد. این مرحله بر خلاف آن چه که فکر می‌کنید بسیار مهم است. چرا که اگر سهل انگاری کنید، به مرور زمان لکه‌ها کهنه‌تر می‌شوند و متعاقبا از بین بردن آن‌ها نیز سخت‌تر می‌شود.   نکته آخر! مطمئن شوید که دستگیره، دکمه‌ها و کنترل پنل را دست نخورده باقی نمی‌گذارید.

مرحله چهارم: درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید تا خشک شود.

نکته مهم در نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی این است کهحتما باید اجازه دهید تمام قسمت‌های ماشین لباسشویی با جریان هوا به صورت طبیعی خشک شود، زیرا این کار باعث می‌شود تا از رشد کپک‌ها و قارچ‌ها تا حد قابل توجهی جلوگیری شود. (به طور کلی این کار پیشنهاد نمی‌شود اما در صورت قابل اجرا نبودن مورد مذکور، می‌توانید با یک دستمال میکروفایبر کاملا تمیز و خشک، بخش‌های مختلف ماشین لباسشویی را خشک کنید.)

تمیز نگه داشتن ماشین لباسشویی و نحوه مراقبت از آن به بهترین نحو

اکنون که با نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی آشنا شدید، در اینجا چند ترفند نظافتی جالب در ارتباط با نحوه تمیز نگه داشتن ماشین لباسشویی در فواصل میان پاکسازی عمیق آورده شده‌است.

  • در بین پاک‌سازی‌های اساسی ماشین لباسشویی، می‌توانید با قرص‌های مخصوص، یک پاکسازی ماهانه انجام دهید. این قرص‌ها معمولا به صورت پیوسته رهش هستند و از مواد مبتنی بر اکسیژن و کربنات سدیم ساخته شده‌اند. برای استفاده از آن، گزینه «شست و شوی درام» را انتخاب کنید (اگر ماشین لباسشویی شما برنامه شست‌وشوی داخلی ندارد، می‌توانید از سایر برنامه‌های متداول استفاده کنید) و یک قرص مخصوص ماشین لباسشویی را بدون اضافه کردن لباسی، داخل محفظه دستگاه قرار دهید. همانطور که چرخه شست‌وشو اجرا می‌شود، این قرص قبل از مرحله آبکشی دستگاه، در تمام حفره‌ها و شکاف‌های محفظه داخلی ماشین لباسشویی به گردش درمی‌آید و تمام آلودگی‌ها را همانند اسفنج به خود جذب می‌کند.
  • بلافاصله پس از هر بار استفاده از ماشین لباسشویی، درب آن را باز بگذارید تا خشک شود و از تشکیل کپک‌ها جلوگیری شود. دقت داشته‌باشید فارغ از این که از کدام برنامه ماشین لباسشویی استفاده کرده‌اید، باید این کار را انجام دهید.
  • ممکن است وسوسه شوید که مواد شوینده بیشتری را به لباس‌های کثیف اضافه کنید. اما جالب است بدانید که این کار بیهوده است! افزودن مواد شوینده اضافی، بیشتر از این که فایده داشته‌باشد ضرر هم دارد. زیرا در واقع این کار باعث می‌شود باقیمانده مواد صابونی، روی لباس‌های شما بنشیند و باعث سایش غیرضروری ماشین لباس‌شویی شود. پس بهترین کار این است که دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود را بررسی کنید و به قوانین آن برای استفاده از میزان ماده شوینده لباسشویی، توجه کنید.
  • در ضمن، اگر می‌خواستید که اضافه بر سازمان شست‌وشو را انجام دهید، به جای ریختن بیش از حد ماده شوینده، از برنامه ضدعفونی استفاده کنید – برنامه شست‌وشوی ضدعفونی، لباس‌ها را در گرم‌ترین آب در یک چرخه طولانی می‌شوید که این برنامه برای از بین بردن باکتری‌های سنگین طراحی شده‌است.
  • پس از هر بار شست‌وشو، به اجزای داخلی ماشین لباسشویی مانند مهر و موم لاستیکی یا واشرهای اطراف آن نگاهی بیندازید و در صورت نیاز آنها را پاکسازی کنید. اگر ماشین لباسشویی شما فیلتر پرز دارد (فقط برخی از ماشین‌های لباسشویی فیلتر پرز دارند) حتماً هر چند وقت یک بار، آن را هم تمیز کنید.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۴ میانگین: ۴]
Comments (0)
Add Comment