۴ مورد که هرگز نباید از جاروبرقی برای آن‌ها استفاده کنید

در این شرایط، جاروبرقی شما چاره ساز نیست!

جاروبرقی در خانه نقش برجسته ای دارد. ما به طور مرتب از این دستگاه برای انواع کارهای مختلف تمیز کاری استفاده می کنیم.

اگرچه تمیز کردن خاک و گرد و غبار با جارو برقی بسیار آسان است، اما نباید از آن همیشه و برای هر چیزی استفاده کنید.

برای این کارها بهتر است بگذارید جارو برقی در کمد خود بماند و آن را بیرون نیاورید.

۱- شیشه شکسته

آیا لیوان یا گلدان از دست تان افتاده و شیشه شکسته در همه جا ریخته است؟ جاروبرقی خود را روی آن نکشید، زیرا قطعات شیشه می تواند به آن آسیب برساند. مثلاً کیسه ی جاروبرقی می تواند پاره شود و در نتیجه شما مجبور خواهید بود به هم ریختگی حتی بزرگتری را تمیز کنید.

شیشه همچنین می تواند قسمت داخلی جاروبرقی را خراشیده یا حتی در لوله ی جاروبرقی گیر کند. بهترین راه حل در چنین مواقعی این است که قطعات بزرگتر شیشه را با دقت برداریم و قطعات کوچک را با استفاده از یک تکه دستمال ضخیم تمیز کنیم.

یک تکه دستمال را به آرامی روی خرده های شیشه فشار دهید. خرده شیشه ها به دستمال می‌چسبند، در نتیجه شما می‌توانید با خیال راحت آن را تمیز کنید. همچنین می توانید دستمال را مرطوب کنید تا مطمئن شوید شیشه حتی بهتر به آن می چسبد.

۲- چیزهای مرطوب

وقتی هنگام نظافت منزل در اطراف خانه کارهای عجیب و غریبی انجام داده اید و تمام کف خانه کثیف و به هم ریخته است، پاک کردن سریع آن با استفاده از جاروبرقی بسیار ساده است. بعضی اوقات ممکن است بعضی از قسمت های کف کمی مرطوب شده باشد، اما شما همچنان با جاروبرقی روی آن را می کشید.

هرچند ممکن است بخواهید از این پس این کار را انجام ندهید. اگر رطوبت وارد جاروبرقی شما شود، ممکن است کپک های قارچی در آنجا شکل بگیرد. رطوبت همچنین باعث شود جاروبرقی شما دیگر کار نکند.

بنابراین دفعه دیگر که یک کف کثیف برای تمیز کردن دارید، ابتدا مطمئن شوید که کف زمین کاملاً خشک است.

۳- لوازم آرایشی

اگر به طور تصادفی مقداری پودر آرایشی را روی زمین ریختید، ممکن است وسوسه شوید که جاروبرقی را فورا به کار گرفته و با آن تمیز کنید. بسته به نوع لوازم آرایشی و اینکه آیا فرش روی زمین دارید، نباید مواد آرایشی را با جاروبرقی خود تمیز کنید. این به این دلیل است که در بعضی موارد جاروبرقی به جای مکیدن آن فقط باعث میشود تا لوازم آرایشی پخش شود.

علاوه بر این، محصولات مختلفی مانند سایه چشم و کرم پودر می توانند با هم ذوب شوند، که می تواند باعث ایجاد انسداد در جاروبرقی شما شود. بهتر است سعی کنید قسمت اعظم آن را از کف زمین برداشته و مابقی را با کمک مقداری جوش شیرین تمیز کنید. همچنین می توانید این ترفندها را امتحان کنید.

۴- مقدار زیاد مو

استفاده از جاروبرقی برای برداشتن تعداد کمی مو که روی زمین یا روی فرش افتاده مشکلی ندارد. اما اگر می خواهید مقدار زیادی مو را به طور همزمان پاک کنید، به عنوان مثال، اگر موهای خودتان را کوتاه کرده اید، بهتر است به جای استفاده از جاروبرقی، آنها را جارو کنید. مو می تواند در برس جاروبرقی‌تان گیر کند، که به این معنی است که ممکن است از آن به بعد نتوانید به درستی از آن استفاده کنید.

به نظر شما دیگر در چه مواردی نباید از جاروبرقی استفاده کنیم؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]
Comments (0)
Add Comment