برای تمیز کردن خانه برنامه روزانه داشته باشید

اگر به دنبال این هستید که راهی برای تمیز نگه داشتن خانه خود پیدا کنید، بدانید که تنها نیستید. بسیاری از ما به دنبال برنامه ای روزمره هستیم و حتی یک برنامه نظافتی هفتگی؛ مثلا بهتر است بدانیم حمام هر هفته در چه زمان هایی تمیز خواهد شد.

البته احتمالا تا کنون چک لیست های مربوط به نظافت خانه را امتحان کرده‌اید و هیچ کدام از آن‌ها وقتی که تغییراتی جزئی در زندگی تان ایجاد می شود، مثلا زمانی که یک نفر بیمار می‌شود، کارساز نیستند و یا شما در طول برخی روزها سخت کار می‌کنید و حس و حال تمیزکاری ندارید، یا می خواهید هنگام بازگشت از سر کار فریزر را تمیز کنید اما مورد مهمتری برای تمیزکاری پیش می آید.

شاید از نظافت منزل خسته شده اید، احساس شکست می‌کنید، و کارها را تا نظافت آخر هفته به تعویق می‌اندازید، ولی نمی توانید این آشفتگی را تحمل کنید.

بنابراین آیا روش های گوناگون نظافت منزل به درد نمی‌خورند؟ من بدون شک می‌توانم به شما یک «نه» قاطع بگویم. گاهی یک شروع تازه و یک دیدگاه جدید می‌تواند منجر به یک طرز فکر متفاوت شود. از امتحان این روش نترسید.

این یک روش جدید تمیز کردن و نظافت منزل است. کمی زمان به آن بدهید و به سرعت متوجه خواهید شد که بیشتر یک برنامه نظافت کامل هست.

با آریاپاک همراه باشید، برنامه نظافت منزل ما را اجرا کنید، ارزشش را دارد. قول می دهم.

خوب، شاید این کمی باورنکردنی باشد، اما به من اعتماد کنید، روش تمیزکاری بسیار ساده کار می‌کند و به خاطر زمانی که صرف آن کرده‌اید، خوشحال خواهید شد.

چرا نمی‌توانیم همیشه خانه ای تمیز و مرتب داشته باشیم؟؟

این چیزی است که من در مورد تمیز کردن، چک لیست روزانه، خرت و پرت ها، و آشفتگی فکر می‌کنم:

آن‌ها بخشی از زندگی هستند. شما این آشفتگی را ایجاد می‌کنید (یا کسی که دوستش دارید) و باید تمیز شود. علت و معلول.

تفاوت روشی که من برایتان درباره نظافت منزل خواهم گفت با روش های دیگر این است که تنها با چند عمل ساده ی روزانه معنا پیدا می‌کند. بعد از چند هفته، شاید با کمک آلارم تلفن همراه و یا تقویم تان، به حافظه سپرده شده و آن عمل تبدیل به یک عادت می‌شود. این عادت به آرامی به چیزی تبدیل می‌شود که شما «فقط این کار را می‌کنید» و سپس، زمانی که آن را انجام می‌دهید، همه چیز کاملا تمیز است. اتاق‌خواب، آشپزخانه، حمام – آن‌ها عملا خودشان را تمیز می‌کنند.

برنامه روزانه نظافت منزل

برای تمیز کردن خانه از کجا باید شروع کنیم؟

این خیلی مهمه که از یک جایی شروع کنید! فرآیند را شروع کنید و کاری انجام دهید، هر چیزی! انجام یک کار به صورت کامل بسیار مفیدتر از انجام تمام کارها است.

انجام همه کارها صرفا به تحلیل رفتگی و خستگی در حال تمیز کردن منجر می‌شود. به آن مانند تصمیم‌گیری برای حذف قهوه از رژیم غذایی خود فکر کنید: اولین روزی که این کار را انجام دهید، سردرد را تحمل می‌کنید و روز دوم آماده هستید تا به این عادت جدید ادامه دهید. شما تقریبا تمام طول روز دوم را کار می‌کنید تا سردرد برنده شود و شما دوباره به سوی کافئین و محرک قهوه بروید. در واقع شما را به تله می‌اندازد و تصمیم می‌گیرید که به نوشیدن قهوه روی آورید و ترک اعتیاد به کافئینرا فراموش کنید.

با نگاهی به گذشته، ترک خوردن قهوه ممکن است آسان‌تر باشد، اگر شما این فرآیند را به بخش‌های قابل‌کنترل تری تقسیم کنید. به جای ترک کردن سریع، خوردن قهوه را از دو فنجان در روز به یک فنجان در روز کاهش دهید و این می‌تواند یک گذار آسان‌تر باشد.

شروع یک روتین تمیز کردن بسیار مشابه است: شما قوی شروع می‌کنید، تصمیم می‌گیرید همه خانه را تمیز کنید، اما روز دوم خسته می‌شوید و اجازه می‌دهید که تا آخر هفته یک عالمه لباس کثیف روی هم انباشته شود.

از کارهای ساده شروع کنید و اگر نتوانستید آن را به صورت کامل انجام دهید، در اولین فرصت بعدی به سراغش بروید و تمامش کنید. البته همه چیز به شما بستگی دارد…

موثرترین بخش روش نظافت ساده این است که شما احساس نخواهید کرد که از این کار خسته خواهید شد. احساس خواهید کرد این روش به شما کمک می‌کند خانه تان را به جایی قابل مدیریت تبدیل کنید و تمام اتفاقات زندگی واقعی می‌تواند برایتان اتفاق افتد. هر روز هفته یک وظیفه دارد، و اگر نخواهید آن کار را انجام دهید، حدس بزنید چه می‌شود؟ از انجام آن صرف‌نظر می‌کنید و روز بعد انجام می‌دهید. بدون احساس گناه، فقط به راه خود ادامه می‌دهد.

برای یک کمال‌گرا، این یک مفهوم واقعا دشوار است. اگر نتوانید کارهای نظافت منزل را به خوبی انجام دهید، این می تواند به شما احساس شکست دهد مگر اینکه یک برنامه نظافت منزل داشته باشید و انتظار داشته باشید که همه چیز انجام شود.

با کمک برنامه نظافت منزل، اهداف را تعیین کنید، و در مورد تکمیل چک لیست نظافت منزل نگران نباشید. تنها کارهایی که می‌توانید را انجام دهید. به همین سادگی!

چطور می‌توانید بدون تمیز کردن دستشویی و یا گردگیری و یا جارو کشیدن خانه ادامه دهید؟ به این دلیل که هر جمعه ساعاتی را می‌توانید برای انجام همه کارهای ناتمام اختصاص دهید. اگر در روز جمعه کار خود را انجام ندهید، بنا به هر دلیلی، مثلا هفته ی سختی را پشت سر گذاشته باشید یا جمعه بخواهید به گردش خارج از شهر بروید و یا کار دیگری انجام دهید. در این صورت تا زمان بعدی که در تقویم مشخص کرده اید، آن کار را کنار می‌گذارید. این جادوی روش ساده ی تمیزکاری است و من معتقدم که آن واقعا برای بسیاری از خانواده‌ها با برنامه و شرایط مختلف مفید است.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 15 =

رزرو تلفنی نظافتچی