به جای پولیش نقره از موز استفاده کنید!

یک پوست موز را به روی ظروف نقره ای خود بکشید و ببینید که چه اتفاقی رخ می دهد!

بعد از مدتی، نقره کمی از آن حالت زیبای خود خارج می شود. لکه های سیاهی بر روی ظروف و جواهرات نقره ای شما ظاهر می‌شود. ولی چرا این اتفاق رخ می دهد؟ و مهم تر از آن، چگونه مطمئن شویم که این لکه ها، به طوری که هرگز قبلا ندیده باشیم، از روی ظروف نقره ای ما ناپدید شوند. با این راه حل ساده و میوه ای، آن را به صورت تند و سریع انجام خواهید داد.

برای این کار شما به جای پولیش نقره به یک پوست موز نیاز دارید!

ظروف نقره ای:

نقره یک فلز گرانبها است که معمولاً با اکسیداسیون مشکل چندانی ندارد. با این حال برخی فلزها وجود دارند که از فلزهای دیگر گرانبهاترند. همان طور که می دانید نقره خیلی سریع رنگش را از دست می دهد و سیاه می شود. نقره با مس تفاوت دارد و مس پس از مدتی سبز می شود. خوشبختانه هر دو فلز گرانبها به راحتی قابل پولیش کردن هستند که این به این معناست که مانند قبل درخشان و زیبا خواهند شد.

اکسیداسیون:

هنگامی که نقره در تماس با سولفید هیدروژن قرار می گیرد ، شروع به اکسیداسیون می کند. سولفید هیدروژن به طور دائم در هوا یا روی دستان ما قرار دارد. واکنش بین نقره و هیدروژن سولفید اغلب بسیار سریع است. وقتی پروتئین ها توسط باکتری ها تجزیه می شوند ، این اتفاق می افتد. واکنش بین نقره و سولفید هیدروژن همان چیزی است که باعث ایجاد لکه های تیره می‌شود. اغلب به آن سولفید نقره گفته می شود.

تمام چیزی که شما برای صیقل دادن نقره لکه دار نیاز دارید ، یک میوه ساده است ، یعنی یک موز! داخل پوست موز حاوی ماده ای است که می تواند به تمیز کردن اشیاء فلزی کمک کند.

چگونه این کار را بکنیم:

چند پوست موز را در مخلوط کن بیاندازید ، کمی آب اضافه کنید و سپس همه آن ها را با هم مخلوط کنید. زمانی که به خوبی ترکیب مورد نظر به دست آمد ، پولیش مورد نظر آماده شده است. حالا وقت آن رسیده است که پوست موز را بر روی ظرف نقره ای قرار دهید و بگذارید برای مدتی روی آن باقی بماند. پس از آن اشیاء نقره ای خود را با دقت تمیز کنید و معجزه ی این ترکیب را ببینید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 1 =

رزرو تلفنی نظافتچی