همراه با خانه تکانی بهاری کار نیک انجام دهید!

با فرا رسیدن بهار، وقت آن است که درها و پنجره ها را بگشایید؛ سراغ گردگیرها و شوینده هایتان بروید و نظافت سالانه و خانه تکانی را شروع کنید.

یکی از بهترین استراتژی های خلاص شدن از شر خرت و پرت ها در فصل بهار این است که وسایلی را که مدتی استفاده کرده اید و حالا به کارتان نمی آیند یا خیلی ضروری نیستند را اهدا کنید. جدا از این ، اصلا شاید وقتی وسایل تان را سبک سنگین می کنید یا کنار می گذارد اصلا متوجه نباشید برخی از این اقلام چقدر می توانند برای ارگان های خیریه باارزش باشند.

در سال جاری با در نظر گرفتن اهدای بعضی وسایل غیر معمول، خانه تکانی تان را مفیدتر کنید. در ادامه هشت دسته از وسایلی را که شاید قصد دارید دور بیاندازید اما می‌توانند مفید واقع شوند را خدمت‌تان معرفی می کنیم.

وسایل حیوانات خانگی

۱- تجهیزات مخصوص حیوانات

اکثر افرادی که از حیوانات خانگی نگداری می کنند، تعدادی وسیله دارند که دیگر مورد استفاده شان نیست. شک نکنید پناهگاه ها و پانسیون های حیوانات در محل زندگیتان به این تجهیزات تازه یا تا حدودی استفاده شده نیاز دارند. این اقلام می تواند خوراکی هایی که از تاریخ انقضایشان مدتی باقی است، ظروف، اسباب بازی ها، تخت ها یا وسایل تیمار کردن را شامل شود. با انجمن حمایت از حیوانات منطقه تان تماس بگیرید تا از چگونگی اهدای لوازم مطلع شوید.

۲- خوراکی هایی با ماندگاری بالا

اگر بعد ازاینکه تعداد زیادی کنسرو نخود سبز خریدید، تازه متوجه شده اید که اصلا نخود سبز دوست ندارید، یا هر خوراکی با دوامی که تاریخ انقضای آن نگذشته است را می‌توانید به خیریه ها اهدا کنید. بعضی مراکز خیریه به شدت نیازمند مواد غذایی هستند و غلات؛ میوه خشک شده، نوشیدنی ها و کنسرو برایشان در اولویت قرار دارد.

۳- قایق یا ماشین خیلی قدیمی

گاراژ خانه هم به خانه تکانی نیاز دارد و یکی از راحت ترین راه ها برای تمیز کردن آن خلاص شدن از وسایل نقلیه قدیمی است. قایق های خانوادگی اگر استفاده شان می کنید سرگرم کننده اند، ولی مخصوصا اگر هر چند سال یک بار سراغشان می‌روید نگهداری آنها می تواند پرخرج باشد. پس می توانید تقریبا بدون هیچ زحمتی آن را به یک موسسه خیریه اهدا کنید، که آن را تعمیر کرده یا به فروش برساند و درآمد حاصل را صرف کارهای خیر کند. به علاوه، می‌توانید همین کار را با جت اسکی و اتومبیل نیز انجام دهید.

۴- تشک سفت

شاید سالهاست پای کسی به اتاق مهمان‌تان باز نشده است، شاید هم به خاطر کمردرد مجبورید از این به بعد روی زمین بخوابید. به هر دلیلی که دیگر از تشکتان استفاده نمی‌کنید بهتر است از شر آن خلاص شوید. احتمال ناچیزی برای پیداکردن خریدار وجود دارد، زیرا تنها ده درصد از مردم حاضرند روی تشکی که قبلا استفاده شده بخوابند. اما پانسیون ها و پناهگاه های افراد بی خانمان و خیریه هایی وجود داذند که به شدت به رخت خواب نیازمندند. پس بخشیدن می تواند هم به نفع خودتان و هم نیازمندان تمام شود.

۵- لوازم الکترونیکی قدیمی

اگر عادت به استفاده از لوازم الکترونیکی به روز دارید و انبارتان پر از لوازم قدییمی است، میتوانید به خیریه هایی بروید که قطعات لوازم الکترونیکی را تعمیر کرده و برای کارهای خیریه به فروش می‌رسانند یا به طور رایگان در اختیار افراد نیازمند می گذارند.

۶- تجهیزات اداری

آخرین باری که از اتاق کارتان استفاده کردید کی بوده است؟ بهار امسال موقع نظافت منزل میزکارتان را از لوازمی که سالهاست روی آن گذاشته اید خلوت کنید و تمبرها، سوزن منگنه ها و وسایل بلااستفاده را به کسانی ببخشید که به آنها نیار دارند. برای تجهیزات اداری، مدارس انتخاب خوبی هستند اما کاغذها و خودکارها به درد مراکز خیریه هم می‌خورند.

روزنامه و مجله باطله

۷- روزنامه ها و مجلات

شاید خودتان هم نمی‌دانید چرا این همه روزنامه و مجله دور خودتان جمع کرده اید، ولی از امسال به جای انبار کردن آنها یا  انداختن در سطل زباله می‌توانید آنها را اهدا کنید تا در پانسیون‌های حیوانات، کتابخانه ها (به عنوان منابع قدیمی و تاریخی) ، مدارس و خانه سالمندان یا پانسیون های افراد مستضعف و بی خانمان به عنوان وسیله سرگرمی استفاده شوند.

۸- وسایل کاردستی

اینکه قبلا عادت به کاردستی درست کردن داشته اید، اصلا مایه خجالت نیست؛ اما بلا استفاده نگه داشتن و انبار کردن آن همه نخ و نوار و مهره فقط برای روز مبادا چندان کار درستی نیست. مدارس از این لوازم کاردستی استقبال می کنند، همین‌طور میتوانید گزینه هایی مثل بیمارستان کودکان, خانه های سالمندان و پانسیون ها و مراکز تربیتی را هم در نظر داشته باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + پنج =

رزرو تلفنی نظافتچی