مهمترین اصل نظافت منزل را یاد بگیرید!

اگر از من بخواهید درباره نظافت منزل تنها به یک اصل مهم اشاره کنم، به شما خواهم گفت که اگر می‌خواهید خانه و زندگی بهتری داشته باشید، باید هر چیزی را که برمی دارید را همان موقع سر جای خود بگذارید و اگر این امکان پذیر نیست، چند دقیقه در پایان هر روز را به انجام این کار اختصاص دهید.

چندین بار پیش آمده که ما تعطیلات آخر هفته را تنها صرف جمع کردن و مرتب کردن کثیفی های ایجاد شده در طول هفته کرده ایم. من می‌توانم ۱۰۰۱ راه دیگر برای گذراندن آخر هفته را نام ببرم که بسیار بهتر از نظافت منزل هستند و قطعا خانواده ام نیز چندان علاقه ای به نظافت آخر هفته ندارند.

من می دانم که برخی از مردم به طور طبیعی مرتب تر از دیگران هستند. حتی بعضی از افراد می‌توانند به دنبال یک شمع یا ظرف مدت ها بگردند و نا مرتبی ها را کاملا نادیده بگیرند، در حالی که دیگران نمی توانند در شلوغی ها تمرکز کنند و یا آرام باشند. این توصیه برای هر دو نوع شخصیت توصیه می‌شود و می‌تواند به آنها کمک کند تا زندگی بهتری داشته باشند.

قطعا روزهایی است که تنبلی می کنم و می گویم “کارها می توانند منتظر بمانند”، و کارها را پشت گوش می اندازم.

چیزی که در مورد استفاده از لحظات در زندگی وجود دارد این است که می توان پس از شام به جای تمرکز کردن در مورد خراب کاری سگ روی درب پاسیو، به کارت بازی با فرزندانم بپردازم.

اما واقعیت این موضوع این است که ظروف تا زمانی که آنها را نشویید، همچنان در آنجا باقی خواهند ماند، و اگر باقی بمانند، مثل یک گلوله برف مدام بزرگتر می‌شوند.

بنابراین باید سعی کنیم تعادلی درست را پیدا کنیم و بهترین کار را برای مراقبت از اصول روزمره و خودمان انجام دهیم.

ما در خانه مان همچنین با یکدیگر همکاری می کنیم تا هر روز کارها را به سرعت انجام دهیم. من یک سبد انعطاف پذیر را روی یک قلاب در نزدیکی پله ها گذاشته ام تا مواردی را که به صورت تصادفی به آنها بر می‌خورم و باید آنها را بعدا در جای خود قرار دهیم و یا دور بیاندازم، را داخل آن می‌گذارم.

اصول نظافت منزل

ما همیشه آشپزخانه را تمیز می‌کنیم (ماشین ظرفشویی را بعد از شام روشن می کنیم، سریع جاروبرقی می‌کشیم، میز و پیشخوان آشپزخانه را دستمال می کشیم) و کوسن مبل را مرتب می کنیم. این باعث می شود همه با صرف فقط ۱۰-۱۵ دقیقه هر شب خانه مان مرتب باشد.

من آرزو می‌کردم که یک دکمه قرمز “آسان” یا یک پری جادویی برای تمیز کردن وجود داشت تا در هنگام خواب همه ی کارهایمان را انجام می‌داد! اما به طور مداوم به پسرانم تأکید می‌کنم که همه ما مسئول خانه مان هستیم و همیشه با کمک هم باید به مسئولیت‌های اساسی برای نظافت خانه برسیم.

من فکر می‌کنم که این بحث جوری هست که کامنت ها و نظرات شما بسیار کار آمد و مفید خواهد بود.

به صورت کلی می شنویم که افراد عاشق نکات سریع خانه داری هستند. آیا شما نکاتی برای به اشتراک گذاری دارید ؟ راجع به نکاتی که به روتین روزمره ی خود اضافه کرده اید که برای شما بسیار مفید بوده اند چیزی برای گفتن دارید؟ درباره ی موقعیتی که تجربه کرده اید و نکات ارزنده ای به دست آورده اید چه؟

بیایید صحبت کنیم و این نکات را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =

رزرو تلفنی نظافتچی