۷ اشتباه که مانع از نظافت سریع منزل می‌شود!

همه دلشان می خواهد کار تمیز کردن منزل با سرعت هر چه بیشتری به پایان برسد. هیچ کس مشتاق نیست تمام تعطیلاتش را به تمیز کردن خانه بگذراند. هر چه این کار زودتر به آخر برسد می‌توانید زمان بیشتری را به کارهای دیگر و خانواده تان اختصاص دهید. با این حال بعضی عادت های اشتباه موقع تمیز کردن می توانند تلاش‌هایتان را نابود کنند و باعث شوند دیرتر به نتیجه برسید.

۱- تمیز کردن پنجره در روزهای آفتابی

درست است می‌خواهید حسابی خانه تان را برق بیاندازید، اما اگر به کار پنجره رسیده اید و هوا هم آفتابی است بهتر است دست نگه دارید. روزی با آفتاب تند و گرم به هیچ وجه مناسب تمیزکردن شیشه پنجره ها نیست. مشکل اینجاست که پیش از آنکه بخواهید شوینده را با دستمال پاک کنید گرما رطوبت آنرا می گیرد. بنابراین لکه هایی باقی خواهد ماند و این یعنی باید برگردید به خانه ی اول. اگر برای نظافت منزل خود از شرکت آریاپاک نیرو گرفته اید، توصیه های آنها را دلیل تنبلی آنها ندانید و دلیل را جویا شوید!

۲- جداسازی لباس‌ها وقتی که دیگر فایده ای ندارد

شاید روزهایی که عجله دارید نتوانید لباس ها را براساس رنگ طبقه بندی کنید، اما به خاطر داشته باشید از پیش مرتب سازی لباس ها می تواند در نهایت به صرفه جویی در زمانتان بیانجامد. خیلی از زنان خانه دار معتقدند با جدا کردن لباس های هر فرد می توان به نحو موثری در زمان صرفه جویی کرد. این مساله مخصوصا در مورد لباس هایی که بافت و رنگ مشابهی دارند صادق است. از جدا شدن جوراب ها از حوله ها یا لباس هایی که پرزشان جدا می شود از آنهایی که پرز جذب می کنند اطمینان حاصل کنید. اگر آنها را باهم بشویید بعدا باید وقت زیادی صرف کنید تا پرزها را از رویشان جمع کنید!

۳- شکستن قانون “از بالا به پایین”

اگر جاروبرقی کشیدن را اصولی انجام ندهید کارتان خیلی سخت می شود. از قانون“از بالا به پایین” تبعیت کنید تا در زمانتان صرفه جویی شود. اگر تمیز کردن سقف یا بالای قفسه ها را برای آخر بگذارید، گرد و خاک پایین می‌ریزد و مجبور می‌شوید فرش را دوباره جاروکنید.

۴- دو بار شستن ظرف ها

خیلی از مردم قبل از قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی، آنها را در سینک می شویند. به جای شستن ظروف با دست فقط کافی است تکه های غذا را از روی آنها بردارید. دو بار شستن ظرف‌ها آنها را تمیزتر نمی کند، فقط انرژی و زمانتان را هدر می دهد. اجازه دهید ماشین ظرفشویی یک باره کار شستن ظرف ها را تمام کند.

هدر رفتن وقت موقع نظافت منزل

۵- فرچه کشیدن سریع روی شوینده کاشی

قبل از پاک کردن شوینده وان یا کاشی چند دقیقه اجازه دهید آنها اثر کنند. در این صورت لکه ها پاک شده یا راحت تر پاک می‌شوند و بنابراین زمان کمتری برای دستمال کشیدن شما مورد نیاز است. هرچه کمتر تقلا کنید زمان کمتری هم صرف خواهد شد.

۶- تمیز کردن موی حیوانات خانگی با پرزگیر رولی

بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی از پرزگیرهای رولی به منظور زدودن موی حیوانات از مبلمان و پاکسازی گرد و غبار برای پیشگیری از آلرژی استفاده می کنند. این کار اشتباه است. با اینکه این پرزگیرها دم دستی اند و استفاده شان راحت است، از پس چنین کار سنگینی بر نمی آیند. اگر می خواهید موهای حیوان خانگی را جمع کنید بهتر است از یک دستکش لاستیکی مرطوب استفاده کنید.

۷- تمیز نکردن وسایل نظافت

فراموش نکنید ابزار نظافت نیز خود نیاز به پاکسازی دارند. کف‌شوی ها و پارچه های کثیف نمی توانند کثیفی ها را پاک کنند. این موضوع درمورد جارو برقی هایی با کیسه پر نیز صادق است. با چنین ابزار نظافتی کارتان سخت تر و کند تر انجام خواهد شد. بنابراین بعد از هر تمیز کردن یا اگر لازم است قبل از آن، وسایل نظافت خود را هم تمیز کنید.

برای اعزام نظافتچی با آریاپاک تماس بگیرید. نظافتچی‌های آریاپاک برای کارهای تخصصی نظافت آموزش دیده‌اند و نظافت منزل شما را به درستی انجام می‌دهند!

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + شانزده =

رزرو تلفنی نظافتچی