چالش تمیزکاری – راهنمای تمیزکردن تشک ها

برای تمیز کردن تشک ­ها صد و یک دلیل چندش ­آور وجود دارد و اگر بخواهم صادق باشم، چند سال پیش خودم هم پس از مطالعه یک کتاب پاکسازی از این موضوع باخبر شدم.

می­‌توانید اینکار را به سرعت انجام دهید و همه گردوخاک را از بین ببرید و محیط را تروتازه کنید. راستش من تقلب کردم و اینکار را دیروز، زمانی که ملحفه ­های تخت را می­‌شستم، انجام دادم.

جارو کردن تشک ها

هر هفته بخشی از روز را به شستشوی ملحفه ­ها، حوله ­ها و لباس ­هایمان اختصاص می­‌دهیم. دیروز، وقتی که ملحفه­ تخت را جمع­ آوری می‌­کردم، یک گام فراتر گذاشتم و همه تشک‌­ها را جارو کردم. این فرآیند خیلی ساده است. باید از تمیز بودن سَری جاروبرقی مطمئن شوید، سپس همه تشک و شکاف­ های آن را با دقت جارو کنید. این فرآیند به ازای هر تخت تقریباً یک دقیقه زمان می­‌گیرد، ممکن است این روش را در آینده بیشتر انجام بدهم.

تمیز کردن تشک ها

پس از به پایان رسیدن فرآیند جارو کردن، ترکیبی بسیار کم از جوش شیرین و روغن اسطوخودوس را برروی تشک­ ها بپاشید. اینکار باعث می‌­شود تا تمام رایحه نامطلوب تخت از بین برود و مثل روز اولش تمیز و بوی تازگی بدهد. پس از گذشت چند ساعت جوش شیرین در تشک نفوذ می­‌کند و جذب آن می­‌شود، در همین حین ملحفه­ ها شسته و خشک می‌­شوند. ملحفه­ ها را روی تشک­‌ها می‌­کشیم و هفته بعد دوباره اینکار را تکرار می­‌کنیم. (ابتدا جارو می­‌کنید، سپس از ترکیب جوش­ شیرین و روغن اسطخودوس استفاده می­‌کنید و در آخر ملحفه­ ها را روی تشک‌­ها می­‌کشید.)

تمیز کردن تشک با جوش شیرین

می ­توانید دربِ یک ظرف شیشه ­ای را به کمک چکش و میخ سوراخ سوراخ کنید و ترکیب جوش شیرین و روغن اسطوخودوس را در آن بریزید. به کمک این روش می‌­توانید از شیشه برای پاشیدن ترکیب استفاده کنید. این روش کاربردی و برای بسیاری از مواقع مناسب است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 4 =

رزرو تلفنی نظافتچی