راهنمای تمیز کردن ماشین در ۵ مرحله

ماشین خود را در کمتر از یک ساعت تمیز کنید.

در ادامه آموزش‌های مربوط به نظافت، امروز تصمیم گرفتم در مورد تمیز کردن ماشین، مطالبی رو با شما عزیزان به اشتراک بگذارم.

من مدتهاست که منتظر چنین روزی بودم! امروز، یک روز آفتابی با دمای ۴۰ درجه هست! پس پیش به سوی تمیز کردن ماشین!

من از تمیز کردن ماشین واقعا لذت می‌برم. می‌دانم، احتمالا بگویید طرف دیوانه هست! اما من دوست دارم همه درهای ماشین را باز کنم، آهنگ مورد علاقه ام را پلی کنم و بوی ماشین نو را دوباره استشمام کنم!

برای این کار، یک بطری اسپری را با آب مقطر و سرکه پر کردم، اما این بار مخلوط را تا حدود ۲۵ درصد سرکه و ۷۵ درصد آب کاهش دادم. فضای ماشین کوچکتر از خانه است و بوی سرکه احتمالا کمی طولانی تر در محیط باقی بماند. مخلوط آب و سرکه با یک پارچه جلادهنده شیشه (از همان‌هایی که من برای تمیز کردن شیشه پنجره های خانه استفاده می‌کنم) همراه با یک پارچه میکروفایبر، می تواند لکه های روی شیشه های ماشین را پاک کند.

در خودرو، یک جارو برقی دستی و چند گرد گیر را نگه دارید. امروز من تمیز کردن چرم را نیز انجام می‌دهم، که معمولا برای صندلی‌ها، چند بار در سال، آن را انجام می‌دهم. یکی از چیزهای دیگری که نشان داده نشده است یک سبد رختشویی است.

گام اول تمیز کردن ماشین این بود که سبد رختشویی را ببریم و هر چیزی را که نیازی نیست داخل ماشین بماند را جمع کنیم. من یک سری یادداشت، رسید، لگو، کاتالوگ، کلاه، دستکش و غیره را پیدا کردم. همه را داخل سبد رختشویی ریختم تا به خانه برگردانم.

من کنسول های مرکزی را هم خالی کردم. یکی در صندلی های عقب که مربوط به فعالیت پسرها و نگه داشتن دستمال مرطوب است؛ یکی در جلو که برای نگه داشتن گردگیرها، دفترچه یادداشت و قلم، دستمال کاغدی، یک ظرف برای بقیه پول ها و کوپن های کارواش ماشین، است.

گام دوم تمیز کردن ماشین این بود که یک گردگیری سریع انجام بدیم. ما گردگیرها را در داخل خودرو نگه میداریم تا بتوانیم از آنها به سرعت برای تمیز کردن روی داشبورد استفاده کنیم.

مرحله ۳ تمیز کردن ماشین این بود که کاری کنیم پنجره ها بدرخشند. من همان گام های مشابهی که برای پنجره های داخلی خانه برداشتم، اسپری کردن و جلا دادن، را انجام دادم.

سپس تمام چیزهایی را که چرم نبودند را اسپری کردم. درها، داشبورد، کنسول مرکزی و غیره (من مطمئن شدم که موقع کار در جاهای نزدیک هر چیز الکترونیکی ای، دقیقا پارچه میکروفیبر را اسپری کنم)

پارچه میکرو فیبر همه چیز را خیلی سریع به درخشیدن برگرداند. من از آن برای داخل جای فنجان و تمام بخش های خودرو هم استفاده کردم.

راهنمای تمیز کردن ماشین

مرحله ۴ این بود که یک جارو سریع بکشیم.

کمی قبل ما یک جارو برقی دستی را به عنوان یه چیز جمع و جور که در داخل ماشین برای تمیزکاری های سریع، در بین بخش های اصلی تمیز کردن ماشین نگه داشته بودیم، استفاده کردیم . حالا که ما آن را داریم، نمی دانم چگونه بدون آن زندگی میکردیم.

با سه پسر، ماشین همیشه پر از گرد و غبار، کثیفی و چیز های خرد شده هست. این جارو برقی دستی به پورت های شارژ در داخل خودرو وصل میشود، و به این معنی است که هر بار که ما بخواهیم سریع خرده های میان وعده غذایی را تمیز کنیم، نیازی به استفاده از جارو برقی های بزرگ نداریم. من احساس می کنم بعد از سفر به ساحل های شنی هم از آن تشکر خواهم کرد. جاروبرقی دارای لوازم جانبی ای می باشد، که به راحتی بین صندلی ها جا میگیرد و آن ها را تمیز می‌کند.

اگر بخواهید کل ماشین را درست و حسابی تمیز کنیم، این دستگاه احتمالا انتخاب مناسبی برای این کار نیست. اما برای تمیز کردن سریع ماشین، تاییدی از طرف این مادر دریافت می کند!

در طول این مرحله من به سرعت تمام کفپوش ها را هم تمیز میکنم.

مرحله نهایی تمیز کردن ماشین (مرحله ۵) این بود که صندلی ها را با تمیز کننده های چرم و با یک دستمال مرطوب کننده تمیز کنیم. من عاشق بوی چرم و شکل  و شرایط جدید آن هستم.

و بعد از امروز، ما یک وسیله نقلیه خوب، تمیز و بدون هیچگونه شلختگی ای داریم! هووورااااا!

در این زمان کار این ماشین تمام شده است، من مزد زمانی که برای تمیز کردن ماشین صرف کردم را گرفتم و اکنون یک ماشین تمیز داریم، برای همین فکر می کنم امروز روز خوبی است! زمانی که یک روز گرم و آفتابی دیگری را از زندگی گرفتیم، به ماشین بعدی محبت می کنیم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × سه =

رزرو تلفنی نظافتچی