۱۰ جایی که نباید تمیز کردن آن را فراموش کنید!

خانه تکانی بهاری را از همین امروز شروع کنید

اگر شما هم از طرفداران پروپاقرص خانه تکانی نوروزی هستید، به شما پیشنهاد می‌کنم دو ماه زودتر نظافت زمستانه خانه خود را آغاز کنید. بهتر است تمیز کردن همه بخش‌های خانه را به عید نوروز محول نکنید. جاهایی از خانه هستند که تمیز کردن آنها معمولا از یاد می‌رود و برای همین در این پست از وبلاگ آریاپاک، درباره تمیز کردن بخش‌هایی از خانه که ممکن است فراموش کنید، نکاتی را لیست کرده ایم. با خواندن این مقاله امیدواریم ایده هایی برای داشتن خانه ای تمیزتر پیدا کنید!

تمیز کردن پنکه هوایی توسط یک مرد نظافتچی

۱٫ تمام پنکه های سقفی و وسایل نور را بررسی کنید

اگر پنکه سقفی دارید، احتمالاً اطلاع دارید که به راحتی گرد و غبار روی آن جمع می‌شود. هر چه پنکه های سقفی به آشپزخانه شما نزدیکتر باشند، آنها می‌توانند زودتر کثیف شوند. برای تمیز کردن پنکه های سقفی می‌توانید از  روبالشی‌های خود استفاده کنید تا گرد و غبار به جای همه جای کف خانه، داخل بالش بریزد. وقتی کارتان تمام شد، روبالشی را در ماشین لباس‌شویی بیندازید!

۲. قرنیزها را تمیز کنید

در مواقع نظافت منزل معمولا قرنیزهای خانه (چه سنگی و چه از جنس تخته) فراموش می‌شوند، اما اگر واقعاً به اطراف نگاه کنید احتمالاً متوجه کثیفی و گرد و غبار زیادی روی آنها خواهید شد. از یک اسفنج تمیزکننده جادویی برای از بین بردن کثیفی‌های سرسخت و یک پارچه نانو فایبر با کمی مایع یا پودر لباس‌شویی استفاده کنید تا قرنیزها را تمیز کنید.

۳٫ پشت درها را تمیز کنید

آیا به پشت درها و دستگیره های اطراف درب توجه کرده اید؟ حتی دیوارهای راهرو یا نزدیک در می‌توانند کثیف باشند. در خانه خود قدم بزنید و به تمام آن مناطق نگاه کنید. از کمی مایع تمیزکننده همه‌کاره و اسفنج برای از بین بردن کثیفی‌های روی درب خانه‌تان استفاده کنید.

تمیز کردن درب‌های خانه

۴٫ داخل سطل های زباله

سطل های زباله بیچاره داخل خانه، ما معمولا زود کثیف می‌شوند! حتی اگر درون هر کدام از آنها یک کیسه قرار دهیم و کیسه‌ها را زود به زود عوض کنیم باز هم سطل‌های زباله می‌توانند کثیف و چسبناک شوند. ساده ترین راه حل تمیز کردن این است که آنها را در حیاط یا در حمام با مقداری مایع تمیزکننده بشویید. درنهایت با فشار آب شلنگ آنها را تمیز کرده و در مقابل آفتاب خورشید قرار دهید تا خشک شوند! آنها تمیز درخشان خواهند شد!

۵٫ لکه های فرش

ما ایرانی‌ها معمولا بسیاری از بخش‌های کف خانه خود را با فرش می‌پوشانیم، بنابراین احتمالا کثیف شدن آنها زیاد است. پیشنهاد می‌کنم از پاک کننده فرش فوری برای از بین بردن لکه های سخت روی فرش استفاده کنید. روی لکه اسپری کنید و بگذارید کمی خیس بخورد. سپس، از یک پارچه مرطوب برای تمیز کردن بخش‌های کثیف استفاده کنید.

تمیزکردن فن دستشویی

۶٫ فن ها و هواکش‌های حمام و دستشویی

یکی دیگر از مواردی که هر سال در خانه تکانی های نوروزی به راحتی نادیده گرفته می شود، فن ها و هواکش‌های حمام و دستشویی و آشپزخانه هستند. از جاروبرقی و یا سایر دستگاه‌های مکنده برای از بین بردن گرد و غبار از آنها می‌توانید استفاده کنید. همین‌طور می‌توانید درپوش فن‌ها را جدا کرده و با آب و مایع صابون بشویید. برای تمیز کردن هود آشپزخانه هر ۶ ماه یکبار باید اقدام کنید و بهتر است فیلتر آن را تعویض کنید.

۷. بالش‌ها را بشویید

شستن بالش ها آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست. کاری که باید انجام دهید این است که آنها را در ماشین لباسشویی بگذارید و بالش‌های تمیز تحویل بگیرید!

تمیز کردن لبه پنجره ها

۸. لبه های پنجره ها

لبه‌های داخلی پنجره ها می‌توانند خیلی کثیف شوند، حتماً با کمک یک دستمال و مایع تمیزکننده سطوح، لبه‌های داخلی پنجره‌ها را تمیز کنید.

۹. تمیز کردن فر

در هنگام استفاده از فر اگر کثیفی فر زیاد باشد بهتر است فوراً آن را تمیز کنید. اما، در کل پیشنهاد می‌کنم هر ماه یک‌بار به طور کامل فر و ماکروفر خود را تمیز کنید. از مخلوط جوش شیرین و سرکه برای تمیز کردن فر می‌توانید استفاده کنید. راهنمای تمیزکردن سولاردام را بخوانید.

۱۰. یخچال و فریزر را تمیز کنید

در نهایت در لیست تمیز کردن زمستانه، تمیز کردن عمیق یخچال و فریزر را قرار دادیم! اگر بتوانید لکه‌ها را همان‌لحظه که بوجود می‌آیند تمیز کنید، بسیار آسان‌تر خواهد بود، اما گاهی لکه‌ها همان لحظه دیده نمی‌شوند و یا هنگام استفاده دیگران از یخچال لکه ها ایجاد می‌شوند. برای همین هر ماه یک‌بار بهتر است یخچال و فریزر خود را به صورت اساسی تمیز کنید. در پست‌های آتی سعی می‌کنیم درباره تمیزکاری کامل یخچال با شما صحبت کنیم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × پنج =

رزرو تلفنی نظافتچی