راهنمای تمیز کردن مایکروویو سولاردام

چگونه ماکروویو سولاردام خود را تمیز کنیم؟

در قلب هر خانه بزرگ آشپزخانه ای است که میزبان خانواده و دوستان است که ما را به یاد غذاهای عالی و حتی خاطرات بزرگتر می‌اندازد. خوب، در قلب آشپزخانه، فر یا ماکروویو یا سولاردام قرار دارد. سولاردام کمک می‌کند غذاهای مورد علاقه شما با سرعت و کیفیت بیشتری مقابل چشمان شما آماده شوند.

در برابر خدماتی که سولاردام به شما و خانواده‌تان ارایه می‌دهد، مهم است که هر از گاهی برای آن وقت بیشتری اختصاص دهید تا به بهترین نحو کار کند. تمیز کردن سولاردام برای تمیزی و رفاه افراد خانه ضروری است. برای مشاهده روش‌های مختلف تمیز کردن سولاردام ادامه مقاله را بخوانید.

نکات تمیز کردن سولاردام

برای شروع تمیز کردن سولاردام، به یک مسواک قدیمی، اسکاچ، محلول تمیزکننده فر و ماکروویو، اسفنج و دستکش لاستیکی نیاز دارید. برای جلوگیری از آسیب مواد شیمیایی به سولاردام سعی کنید هنگام تمیز کردن آشپزخانه و اجاق گاز خود از محصولات با خاصیت اسیدی (PH) خنثی استفاده کنید.

قبل از شروع تمیز کردن سولاردام، مطمئن شوید که سولاردام شما خاموش و خنک است. دستکش های لاستیکی خود را بپوشید. سپس، شروع به برداشتن هر نوع تکه‌های غذا و باقی مانده ای که در داخل فر می‌بینید، کنید.

بعد، تمام قفسه‌ها، سینی‌ و پایه‌های موجود در سولاردام را بردارید و آنها را در محلول آب و ریکا خیس کنید. اگر وقت دارید می‌توانید آنها را یک شب بگذارید تا خیس بخورند. در حالی که قفسه ها خیس می‌شوند، از پاک کننده و اسفنج خود برای اسپری کردن و تمیز کردن گوشه های سولاردام استفاده کنید. محلول را چند دقیقه بگذارید تا لکه‌های سخت و چربی نرم شود.

مطمئن شوید که همه بخش‌های داخلی سولاردام و همه لکه‌ها را تمیز کرده‌اید. در صورت لزوم می‌توانید از یک مسواک قدیمی برای تمیز کردن نقاطی که دسترسی به آن ها سخت است استفاده کنید. به یاد داشته باشید که بخش‌های الکتریکی را خیس نکنید! البته بهتر است قبل از اتصال سولاردام به برق منتظر بمانید تا به صورت کامل همه بخش‌های آن خشک شود.

آخرین مرحله تمیز کردن درب شیشه ای سولاردام شما خواهد بود. باز هم می توانید برای مواد غذایی و چربی هایی که به سختی پاک می شوند از اسکاچ استفاده کنید. به طور کامل پاک کنید و مطمئن شوید که هیچ اثری از محصول تمیز کننده باقی نمانده است.

تمیز کردن سولاردام با استفاده از دکمه تمیز کننده

با وجود اینکه تمیز کردن سولاردام به صورت دستی باعث تمیزی کامل می‌شود، برخی از افراد برای راحتی و سهولت استفاده از ویژگی خود تمیز شوندگی سولاردام را انتخاب می‌کنند. در این روش از حرارت بالای سولاردام برای سوزاندن ذرات باقیمانده غذا و چربی استفاده می‌شود. به خاطر داشته باشید که اگرچه سولاردام شما ممکن است دارای قابلیت خود تمیز شونده باشد، اما به طور کلی توصیه می کنیم قبل از شروع گزینه خود تمیز شونده، تا حد امکان چربی و مواد غذایی را به صورت دستی برداشته و پاک کنید.

همچنین باید خاکستر باقی مانده پس از تمیز کردن خودکار را پاک کنید. در حالی که این یک گزینه عالی و راحت برای بسیاری است، برخی از مردم نگران بخارهایی هستند که ممکن است ایجاد کند و هرگونه آسیبی که به طور بالقوه می تواند با چنین گرمای زیاد رخ دهد. همچنین مهم است که مراقب آن باشید و حواستان به بچه‌های کوچک و حیوانات خانگی در حین گرم شدن فر باشد.

البته سیستم تمیزکننده برخی سولاردام‌ها متفاوت است و با کمک یک لیوان آب و جوش شیرین است که با کمک بخار آب داخل سولاردام را تمیز می‌کند و بوی بد داخل سولاردام را حذف می‌کند.

استفاده از پاک کننده‌های طبیعی جایگزین

بر خلاف پاک کننده های شیمیایی (که از سدیم هیدروکسید و مواد اسیدی استفاده می کنند)، پاک کننده های خانگی یا جایگزین برای استفاده در سولاردام و سایر بخش‌های آشپزخانه و خانه بسیار ایمن تر هستند. بهتر است تا حد امکان از استفاده از پاک کننده های شیمیایی خودداری کنید، زیرا آنها بخاراتی را منتشر می کنند که برای ریه ها و سلامت ما خطرناک و آسیب‌زا هستند. در عوض، از محصولات پاک کننده طبیعی استفاده کنید که به همان اندازه کار را پیش می‌برند، مانند جوش شیرین، آب لیمو، سرکه و پاک‌کننده‌های طبیعی.

تمیز نگه داشتن سولاردام

برای سهولت در تمیز کردن فر، سعی کنید بعد از هر بار استفاده کمی آن را تمیز کنید و مراقب باشید که چربی‌ها برای مدت طولانی باقی نماند. می‌توانید از جوش شیرین برای لکه‌های بزرگ استفاده کنید. بعد از پخت و پز زیاد صفحه شیشه ای فر را پاک کنید و قفسه زیری فر را از قبل با فویل بپوشانید تا مانع از کثیف شدن سینی زیری سولاردام شود. همچنین از کیسه های پخت و پز برای تفت دادن گوشت استفاده کنید تا چربی کمتری روزانه در فر شما جمع شود.

با اینکه غفلت از تمیز کردن سولاردام شاید کار ساده‌ای باشد، اما باعث می‌شود بعدها زمان بیشتری باعث تمیزکردن سولاردام صرف کنید و همچنین تمیز نبودن سولاردام می‌تواند سلامت شما را به خطر بیاندازد. امیدواریم که اگر مدتی تمیز کردن سولاردام را انجام نداده‌اید، این مقاله تلنگری برایتان باشد که سری به ماکروویو سولاردام خود بزنید.

صرف نظر از اینکه از کدام پاک کننده استفاده می کنید، به یاد داشته باشید که هنگام تمیز کردن سولاردام، پنجره های خود را باز نگه دارید تا هوا به خوبی تهویه شود. اگر از عملکرد خود تمیز شونده استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که هیچ حیوان خانگی در اطراف آن نباشد. اگر برای تمیزکردن سولاردام خود وقت کافی ندارید، می توانید با آریاپاک تماس بگیرید تا نیروی نظافتی حرفه‌ای برایتان اعزام کنیم تا علاوه بر سولاردام بقیه قسمت‌ها آشپزخانه و خانه شما را تمیز کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 4 =

رزرو تلفنی نظافتچی