۵۰ آمار مربوط به صنعت نظافت در سال ۲۰۲۱

در این صفحه آمار مرتبط با صنعت خدمات نظافتی را مشاهده می‌کنید:

  • حجم صنعت نظافت
  • صنعت لوازم مورد نیاز برای نظافت
  • میانگین هزینه برای نظافت خانه
  • میانگین هزینه برای نظافت مکان‌های تجاری
  • چند وقت یک بار خانه خود را نظافت می‌کنید؟
  • تعداد محصولات نظافتی که هر سال به فروش می‌رسند؟
  • و بسیاری از موارد دیگر

برخی از حقایق و فکت‌های مرتبط با خدمات نظافتی

  1. سایز بازار جهانی خدمات نظافت در حدود ۲۹۲٫۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ برآورد شده بود. انتظار می‌رفت که این مقدار در سال ۲۰۲۰ به رقم ۳۰۸٫۷ میلیارد دلار برسد. (GrandViewResearch)
  2. در طی ده سال گذشته، بازار و صنعت نظافت در جهان، هر سال به طور متوسط ۶٫۶ درصد رشد داشته است. (Brandongaille)
  3. قیمت به ازای هر ساعت نظافت اساسی و کامل در ایالات متحده، ۵۵ تا ۶۵ دلار است، که بیشتر از متوسط آن به مبلغ ۲۵ تا ۳۰ دلار تا قبل از پیدایش ویروس کرونا بوده است. (Onedesk)
  4. فرانشیز شرکت‌های فعال در زمینه نظافت، تنها ۱۰ درصد از کل درآمد صنعت نظافت را شامل می‌شوند. (Brandongaille)
  5. تا سال ۲۰۲۱، تعداد ۱٫۰۶۳٫۹۸۸ شغل مرتبط با خدمات نظافتی در آمریکا وجود دارد که نسبت به مقدار آن در سال ۲۰۲۰، ۵٫۷ درصد رشد داشته است. (IBISWorld)
  6. سایز بازار محصولات مربوط به صنعت نظافت و پاک‌کننده‌ها در سال ۲۰۱۹، ۱۶۲٫۹۸۱٫۰۰۰ دلار بوده است. این مقدار تا سال ۲۰۲۷ به میزان ۳۱۲٫۴۹۳٫۰۰۰ دلار خواهد رسید. (FortuneBusinessInsights)
  7. میزان تقاضا برای خرید محصولات پاک‌کننده در دنیا افزایش یافته است. این موضوع به دلیل نگرانی افراد درباره بهداشت، پاکیزگی و سلامتی است. (MordorIntelligence)
  8. با بررسی بیش از صد شرکت نظافتی تجاری در سراسر آمریکا، نتیجه بدست آمده این شد که هزینه صرف شده برای نظافت اساسی از ۰٫۰۵ دلار به ازای هر مترمربع تا ۲ دلار در مترمربع است. میانگین هزینه هر مترمربع هم ۰٫۲۷ دلار بود. (Onedesk)
  9. از آغاز پاندمی کرونا در ایالات متحده، تقریبا چیزی در حدود ۷ میلیون واحد از محصولات نظافتی و ضد‌عفونی فروخته شده است. (Cleaning Institute)
  10. در هفته منتهی به ۲۹ فوریه سال ۲۰۲۰، میزان ارزش الکل فروخته شده نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال قبل، ۶۵٫۶ درصد رشد داشته است. (Statista)
  11. سایز بازار جهانی جاروبرقی در سال ۲۰۲۰ به میزان ۱۰٫۰۱ میلیارد دلار قیمت گذاری شد. (GrandViewResearch)
  12. میزان فروش محصولات پاکیزه کننده آئروسل، نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۴۰۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد. (Statista)
  13. تقریبا ۳۳ درصد از افراد در حین شستشوی دستان خود، از صابون استفاده نمی کنند. (AllPortableSinks)

آمار نظافت منزل

فصل یک: آمار شرکت‌های خدمات نظافتی

اجازه دهید نگاه کوتاهی به آمار و فکت‌های این صنعت بیندازیم. در این قسمت به توضیح نحوه عملکرد شرکت‌های نظافتی برای ارائه خدمات خود در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ می‌پردازیم.

اندازه صنعت نظافت تجاری چقدر است؟

با توجه به گزارشی منتشر شده از سوی GrandViewResearch، اندازه این بازار در سال ۲۰۱۹ به میزان ۲۹۲٫۶ میلیارد دلار برآورد شده و این مقدار در سال ۲۰۲۰ به مقدار ۳۰۸٫۷ میلیارد دلار خواهد رسید.

و اما شروع پاندمی ویروس کرونا در دنیا، صنعت خدمات نظافت و پاکیزگی را از چندین بعد مورد تغییر و تحول قرار داد.

  1. قیمت هر ساعت نظافت عمیق و اساسی در ایالات متحده از ۵۵ دلار تا ۶۵ دلار متغیر است و این میزان از میانگین ملی به مبلغ ۲۵ تا ۳۵ دلار بیشتر است.
  2. پس از تحقیق و بررسی بر روی بیش از ۱۰۰ شرکت خدمات نظافت در کل ایالات متحده، به این نتیجه رسیدیم که قیمت‌های این کار از ۰٫۰۵ دلار برای هر مترمربع تا ۲ دلار برای هر مترمربع متغیر است. متوسط هزینه برای هر متر مربع نیز ۰٫۲۷ دلار برای یک نظافت عمیق و اساسی است.
  3. تا سال ۲۰۲۳، پیش بینی‌های BLS نشان می‌دهد که تقریبا ۲۳۶٫۵۰۰ شغل نظافتچی دیگر نیز ایجاد خواهند شد. این توسعه و افزایش بی نظیر ناشی از سرعت گرفتن تقاضاها به دلیل پاندمی کرونا است.

سرایداران و نظافت کننده‌های تجاری به چه میزان حقوق و دستمزد دریافت می‌کنند؟

در واقع، میانگین حقوق یک نظافت کننده تجاری، در ایالات متحده ۱۲٫۴۳ دلار در ساعت است.

راهکار کلیدی : شیوع ویروس کرونا سبب افزایش قیمت خدمات نظافت شده است و شغل‌های پیرامون این موضوع در سال‌های آینده بیشتر به وجود آمده و تعریف خواهند شد.

آمار نظافت منزل

فصل دوم: آمار صنعت نظافت منزل

صنعت نظافت منزل به صورت مستمر در حال رشد است. اما سایز صنعت نظافت خانه چقدر است؟ ویروس کرونا چگونه بر روی صنعت نظافت تاثیر گذاشته است؟ بیایید این سوالات را پاسخ دهیم.

اندازه صنعت نظافت منزل چقدر است؟

این صنعت به دلیل شیوع پاندمی کرونا، رشد بسیاری کرده است. مشاغل مرتبط با این موضوع گزارش می‌دهند که درخواست‌ها برای نظافت خانه به طرز خوبی در حالت رشد اشت. به همین دلیل است که باید گفت هیچ جای شگفتی در مورد رشد نظافت خانه به مقدار ۴۰٫۳۸ تا سال ۲۰۲۵ نیست.

سایز بازار محصولات پاکیزه کننده سبز چقدر است؟

این بازار نیز در دوارن شیوع و همه گیری رشد خوبی داشته است. Research and Markets گزارش می‌دهد که بازار جهانی محصولات پاک‌کننده سبز در حوزه کار خانگی، از میزان ۱۷٫۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ به ۲۷٫۸۳ در سال ۲۰۲۴ رشد خواهد کرد و نرخ این رشد ۶٫۵۰ درصد به صورت سالانه خواهد بود.

چند درصد از مردم، نظافت کننده خانه دارند؟

در طی سال گذشته، در حدود ۱۰ درصد از مردم ایالات متحده از خدمات دهنده‌های نظافت منزل برای نظافت خانه خود استفاده کرده اند. پیش بینی می‌شود طی چند سال آینده این مقدار به ۸۰ درصد از جمعیت ایالات متحده تبدیل شود.

صنعت نظافت منزل به یکی از بهترین و سریعترین صنایع رشد کننده در دنیا تبدیل شده است. اکنون این صنعت به فروشی معادل ۲۰ میلیارد دلار با نرخ ۲۰ درصد سالانه نزدیک شده است.

تعداد نظافتچی‌های ایالات متحده چقدر است؟

طبق آماری که در سال ۲۰۲۰ و توسط اداره آمار آمریکا اعلام شد، ۷۹۵٫۵۹۰ نظافتچی در آن زندگی می‌کنند. با رشد این صنعت پس از پاندمی کرونا، پیش بینی می‌شود که افراد بیشتری در این صنعت مشغول به کار شوند.

دستمزد نظافتچی منزل چقدر است؟

در حقیقت، میانگین حقوق یک سرایدار یا نظافتچی خانه، ۱۴٫۶۵ دلار در هر ساعت می‌باشد.

آمار فروش جاروبرقی

فصل سوم: جاروبرقی‌ها و آمار صنایع نظافتی

رشد صنایع مربوط به جاروبرقی به صورت مداوم و با نرخ بسیار بالایی است. ویروس کرونا چه تاثیری بر آن داشته است؟ و اینکه آیا محصولات نظافت کننده بیشتری در طول شیوع پاندمی فروخته می‌شود؟ باید به این سوالات پاسخ دهیم. هر سال چه تعداد جاروبرقی به فروش می‌رسد؟

سایز بازار جهانی جاروبرقی در سال ۲۰۲۰ به میزان ۱۰٫۰۱ میلیارد دلار بوده است و این میزان طبق پیش بینی‌های صورت گرفته تا سال ۲۰۲۱ به ۱۰٫۸۸ میلیارد دلار خواهد رسید.

فروش جاروهای برقی با قیمت میانگین ۲۰۰ تا ۲۵۰ دلار در ایالات متحده، نزدیک به ۴۰ تا ۵۰ میلیون در سال را شامل می‌شود. سهم بازار دایسون به چه میزان است؟ شرکت دایسون برای یک بار، بیش از ۸۰ درصد سهم بازار را از آن خود کرد. این در حالی است که نمی توان به صورت قطعی و دقیق در مورد سهم دایسون از بازار ادعایی را مطرح کرد.

درآمد دایسون به چه میزانی است؟ شرکت دایسون یکی از بزرگترین برندهای فعال در زمینه تولید جاروبرقی است. بر اساس ادعایی که در ویکی پدیا مطرح شده است، درآمد سالانه این شرکت در سال ۲۰۱۹ ۷٫۳ میلیارد دلار بوده است.

سهم بازار برای شرکت “هوور” به چه میزان است؟ هوور نیز از مشهورترین و محبوب ترین برندهای جاروبرقی است. سهم دقیق از بازار برای هوور نیز مشخص نیست اما با حدسی که می‌توان زد، در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد بازار را در اختیار دارد.

سایز بازار جاروبرقی روباتیک چقدر است؟ آنچه در سال ۲۰۱۹ رخ داد، سایز این بازار به ۲٫۵۶ میلیارد دلار رسیده بود. انتظار ما این است که سهم بازار فوق در سال ۲۰۲۰ به رقم ۲٫۹۶ نیز دست یابد. به طور کلی انتظار ما این است که بازار جاروهای برقی تا سال ۲۰۲۷، به عدد ۳٫۴۸ میلیارد دلار نیز برسد.

سالانه چه تعداد از محصولات نظافت کننده به فروش می‌رسد؟

در بازار جهانی این محصولات، در سال ۲۰۱۹، ارزشی حدود ۳۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شد. این بازار با سرعت بسیار بالایی در حال رشد و ارتقا است و طبق پیش بینی‌ها باید تا سال ۲۰۲۵ به رقم ۴۰ میلیارد دلار برسد.

با در نظر گرفتن میانگین قیمتی ۱۰ تا ۳۰ دلار وبرای محصولات نظافتی، باید هر ساله بیش از ۲ تا ۳ میلیارد دلار از این محصولات به فروش برسد.

ایده اصلی: صنایع مربوط به محصولات نظافتی و جاروهای برقی به سرعت در حال رشد است و این کاملا مربوط به شیوع ویروس کووید-۱۹ نیز بوده است، چون مردم بیش از قبل نگران پاکیزگی محیط خود هستند.

ضدعفونی کننده

فصل چهارم: آمار ارائه شده برای صنایع تولید کننده مواد ضدعفونی

صنعت ضدعفونی در طی دوران شیوع کرونا در جهان رشد بی سابقه‌ای را تجربه کرد. آیا این رشد به دلیل خریداری بیشتر مردم نسبت به محصولات ضدعفونی نبوده است؟ مردم از چه وسیله‌ها و ابزارهای جدیدی جهت ضدعفونی و پاکیزگی استفاده می‌کنند؟ باید برای پاسخ به این سوال، داده‌ها را نگاه کنیم.

سایز بازار ضدعفونی به چه میزان است؟

این سایز در سال ۲۰۲۰ به اندازه ۲۳٫۷ میلیارد دلار برآورد شد. پیش بینی‌ها حاکی از رشد این بازار در سال ۲۰۲۱ به رقم ۲۸ میلیارد دلار است. انتظارها این است که از سال ۲۰۲۱ تا سال ۲۰۲۸ رشد این بازار با نرخ ۲۰٫۸ درصد ادامه پیدا کند و به رقم ۱۰۵٫۴ میلیارد دلار برسد.

سایز بازار دستمال‌های مرطوب ضدعفونی چقدر است؟

تحقیقات صورت گرفته توسط Data bridge، نشان می‌دهد که این بازار تا سال ۲۰۲۸ با نرخ ۵٫۶ رشد خواهد کرد و به رقم بی نظیر ۱۲٫۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

اندازه بازار ضدعفونی فرابنفش به چه میزان است؟

طبق گزارشات ارائه شده از سوی GrantViewResearch، سایز این بازار در سال ۲۰۱۹ به میزان ۲٫۳۳ میلیارد دلار بوده است. پیش بینی‌ها نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۰ به ۲٫۷ میلیارد دلار و در سال ۲۰۲۷ به رقم ۹٫۴ میلیارد دلار خواهد رسید. نرخ رشد بازار دستمال‌های مرطوب ضدعفونی؛ به نرخ ۱۹ درصد و مابین سالهای ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۷ خواهد بود.

اندازه بازار ضدعفونی کننده سطوح چقدر است؟

این میزان در سال ۲۰۱۹ به اندازه ۹۸۷ میلیون دلار بود. تجزیه و تحلیل‌های صورت گرفته توسط GrantViewResearch، نشان از رشد آن در سال ۲۰۲۰ به میزان ۱٫۱۲ میلیارد دلار بوده است. این رشد با نرح ۹٫۲ درصد و بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۷ خواهد بود و به رقم ۱٫۹۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۷ خواهد رسید.

اندازه بازار صنایع شیمیایی پاک‌کننده چقدر خواهد بود؟

ارزش این بازار در سال ۲۰۱۹ به میزان ۴۹٫۲ میلیارد دلار بوده است. انتظار کارشناسان صنعت برای بین سالهای ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۷ با نرخ ۷٫۵ درصد رشد خواهد بود.

اندازه بازار صنایع سمپاش الکترواستاتیک به چه میزان خواهد بود؟

ارزش این بازار در سال ۲۰۱۹ به میزان ۱۹ میلیون دلار بود. انتظارها حاکی از این است که این مقدار در سال ۲۰۲۷ به ۱۴۹٫۱ میلیون دلار برسد. این مقادیر در مابین سالهای ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۶ با رشدی به میزان ۷٫۲ درصد ارتقا خواهد یافت.

متوسط هزینه‌های مربوط به ضدعفونی‌های الکترواستاتیک چقدر است؟

میانگین هزینه‌های صرف شده برای سمپاشی‌های الکترواستاتیک، مابین ۷ تا ۴۰ سنت در هر فوت مربع می‌باشد. نکته مهم این است که این ضنعت به سرعت در حال رشد می‌باشد و در دوران شیوع کرونا شتاب ان بسیار بیشتر شده است. ابزارهای که هیچ سابقه استفاده‌ای در این زمینه نداشتند مانند سمپاش‌ها و لامپ‌های فرابنفش به کار آمدند و هر روز به محبوبیت آنها افزوده می‌شود. نتیجه این است که این صنعت به سرعت در رونق گرفتن می‌باشد.

آمار شستشوی دست

فصل پنجم: آمار مربوط به شستشوی دست و بهداشت دست

اگر همه افراد نسبت به شستن دست‌ها و رعایت تکنیک‌های انجام آن دقیق باشند، از بسیاری بیماری‌ها جلوگیری به عمل می‌آید. مطالعه‌ای که قبل از شیوع کرونا انجام شده بود نشان می‌دهد که تنها ۶۷ درصد از مردم دنیا به بهداشت دست خود اهمیت می‌دهند اما این بیماری و پاندمی سبب شد که همگان به سوی بهبود بهداشت دست خود حرکت کنند.

آیا مردم در سال ۲۰۲۱ دست‌های خود را به درستی می‌شویند؟ در یک نظرسنجی انجام شده توسط نشریه گالوپ، ۵۸ درصد از بزرگسالان ادعا کردند که دست‌های خود را با آب و صابون می‌شویند و بیش از پنج بار در روز از مواد ضدعفونی کننده استفاده می‌کنند. این در حالی است که فقط ۲ درصد از آنها گفتند که اصلا روز قبل دست‌های خود را نشسته اند.

آیا زنان بیشتر از مردان دست‌های خود را می‌شویند؟

مطابق یک مطالعه و تحقیق انجام شده در سال ۲۰۲۱، زنان بسیار بیشتر از مردان نسبت به شستشوی دستان خود اقدام می‌کنند. ۶۴ درصد از آنها ادعا کردند که دست‌های خود را بیش از ۵ بار در روز می‌شویند، در حالی که این ادعا در بین مردان تنها در ۵۲ درصد از آنها مطرح شد.

آیا افرادی که تحصیلات بالاتری دارند، بیشتر دستان خود را می‌شویند؟

بله، احتمالا افرادی که تحصیلات بالاتری دارند، دست‌های خود را بیشتر از سایرین می‌شویند. ۴۸ درصد از افرادی که تحصیلات ابتدایی دارند ادعای شستشوی مرتب دست‌های خود را داشته اند و این در حالی است که در میان افراد دارای مدرک دانشگاهی این میزان به ۷۳ درصد می‌رسد.

چند درصد از عفونت‌های رایج از طریق دستها منتقل می‌شوند؟

براساس آمارهای ارائه شده، ۸۰ درصد از عفونت‌های رایج در میان مردم از طریق دست‌ها منتقل می‌شوند. شستن دست‌ها به صورت مرتب و حداقل پنج مرتبه در روز می‌تواند به صورت قابل توجهی از میزان این عفونت‌ها بکاهد.

میزان کاهش مرگ و میر با شستن دست‌ها چقدر است؟

محققان در شهر لندن به این نتیجه رسیده اند که در صور شستشوی مرتب دست ها، می‌توان از مرگ و میر حدود یک میلیون نفر در سال جلوگیری کرد. براساس آمار BC CDC، با شستشوی دست‌ها می‌توان تا ۱۶ درصد از عفونت‌های تنفسی را کاهش داد. همچنین BC CDC، ادعا می‌کند، شستشوی دست‌ها با آب و صابون می‌توان از مرگ و میرهای ناشی از اسهال تا میزان ۵۰ درصد بکاهد.

چند نفر بعد از استفاده از سرویس بهداشتی، دست‌های خود را می‌شویند؟

طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته در موسسه YouGovAmerica، ۵۷ درصد از بزرگسالان در ایالات متحده گفته اند که همیشه بعد از دستشویی، دست‌های خود را با آب و صابون می‌شویند. ۲۵ درصد گفته اند که بیشتر اوقات این کار را انجام می‌دهند و ۱۰ درصد ادعا کرده اند همیشه این کار را انجام نمی دهند. در این بین، ۴ درصد از آنها اشاره به این نکته کرده اند که به ندرت این کار را انجام می‌دهند.

آمار و فکت‌های بسیار مهم در مورد شستشوی دست ها:

  • در حدود ۳۳ درصد از مردم هنگام شستشوی دستان خود از صابون استفاده نمی کنند.
  • شستشوی غلط دست‌ها در پنجاه درصد از بیماری‌های منتقل شده از غذا موثر هستند.
  • تنها بیست درصد از مردم قبل از آماده کردن غذا دست‌های خود را می‌شویند.
  • ۳۹ درصد از افراد قبل از خوردن غذا دست‌های خود را می‌شویند.
  • ۷ درصد از زنان و ۱۵ درصد از مردان، پس از استفاده از دستشویی، دستان خود را نمی شویند.

امروزه شستشوی دست‌ها از همیشه مهم تر است. شیوع ویروس کووید-۱۹، انگیزه‌های مربوط به شستشوی دست‌ها را میلیون‌ها بار بیشتر کرده است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + 12 =

رزرو تلفنی نظافتچی