۵ راه استفاده هوشمندانه از قرص ماشین ظرفشویی

از قرص های ماشین ظرفشویی می توانید برای موارد دیگر غیر از ماشین ظرفشویی نیز استفاده کنید.

بدیهی است شما از قرص‌های ماشین ظرفشویی (همان طور که از نامش پیداست) برای ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنید. اما آیا تاکنون تصور می‌کردید که با استفاده از این قرص‌ها به جز تمیز کردن ظرف‌ها می‌توان کار دیگری هم کرد؟

این قرص ها برای انواع کارهای عادی و روزمره در خانه بسیار مفید هستند. به عبارت دیگر؛ استفاده از آنها فقط برای ماشین ظرفشویی یک اشتباه محسوب می شود!

چه کسی تاکنون به این فکر کرده که قرص های ماشین ظرفشویی می توانند چند منظوره باشند؟

تمیز کردن سرخ کن

یکی از آزار دهنده ترین کارهایی که می توانیم تصور کنیم تمیز کردن سرخ کن است. پاک کردن همه چربی های اضافی موجود در داخل دستگاه سرخ کن بسیار مشکل است. خوشبختانه یک قرص ماشین ظرفشویی می‌تواند این کار را بسیار آسانتر کند. حدود سه چهارم سرخ کن خالی را با آب گرم پر کنید و یک قرص ماشین ظرفشویی اضافه کنید. بگذارید سبد سرخ کن نیز در داخل آن بماند. سرخ کن را روشن کنید اما مطمئن شوید که به هیچ وجه گرم تر از ۹۰ درجه سانتیگراد نمی‌شود. حدود ۱۰ دقیقه بگذارید در این وضعیت بماند. سپس سرخ کن را با آب داغ بشویید.

نکته: احتمال دارد هنگام تمیز کردن سرخ کن، بوی سرخ شده پخش شود، بنابراین توصیه می کنیم یک پنجره را باز کنید.

دئودورانت (بو زدا)

چیزی که بسیاری از مردم با آن مشکل دارند، بوی پخت و پز طولانی مدت، پس از پختن غذای خاص مورد نظر در خانه آنها است. این به ویژه هنگامی اتفاق می افتد که شما ماهی را سرخ کرده یا پنکیک درست کرده اید. یک روش آسان برای خلاص شدن از شر این بوها در خانه شما استفاده از قرص ماشین ظرفشویی است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک قابلمه ی بزرگ بردارید و آن را با سطح خوبی از آب پر کنید. آن را روی حرارت ملایم قرار داده و یک قرص ماشین ظرفشویی اضافه کنید. بوهای آشپزی توسط قابلمه‌ی آب جذب می شود و خانه شما یک بار دیگر رایحه ی تازه  ای می گیرید!

لکه های قهوه ای

معتادان واقعی چای در بین ما با این مشکل آشنا هستند: لکه های زشت قهوه ای که در فلاسک، فنجان و لیوان چای به جا مانده است. مهم نیست هنگام شستشوی ظروف چقدر سخت آن ها را می‌سابید، خلاص شدن از شر این لکه ها کار ساده ای نیست.

خوشبختانه ما راه حلی برای پاک کردن این لکه ها پیدا کرده ایم: یک قرص ماشین ظرفشویی (حدس می زدید!). فلاسک چای را با مقداری آب جوش و یک قرص ماشین ظرفشویی پر کنید، یا این ترکیب آب و قرص ماشین ظرفشویی را در فنجان ها تقسیم کنید. بگذارید یک ساعت بماند و خیس بخورد و بعد همه ی آن ها را با دقت بشویید. متوجه خواهید شد که لکه های قهوه ای ناپدید شده اند!

لکه های زرد

هنوز هم لکه های دشوار دیگری هستند که باید از شرشان خلاص شد: لکه های زرد، که به عنوان مثال، بر روی تی شرت های سفید ظاهر می شوند. مخصوصا پاک کردن لکه های زرد در اطراف زیر بغل تی شرت دشوار است. یک قرص ظرفشویی این مشکل را برای شما حل می کند. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک قرص ظرفشویی را به ماشین لباسشویی خود اضافه کنید. کافیست برنامه شستشوی منظم خود را دنبال کنید و لباس هایتان دوباره مثل مروارید سفید می شود!

قابلمه ها و ماهی تابه ها

آیا تکه های غذای سوخته به قابلمه یا ماهی تابه ی شما چسبیده و شما در پاک کردن آنها مشکل دارید؟ پس یک قرص ماشین ظرفشویی بهترین دوست شما است. قابلمه را همراه با لایه های غذای چسبیده روی آن، بر روی اجاق گاز قرار دهید. قابلمه را با یک لایه آب پر کنید و قرص را در آن قرار دهید. اجاق گاز را روی حرارت متوسط تا زیاد روشن کنید و بگذارید آب برای چند دقیقه جوش بخورد. بعد، ماهیتابه را با یک اسفنج یا یک برس ظرف تمیز کنید و می بینید که به زیبایی یک ماهیتابه ی نو خواهد شد!

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − یازده =

رزرو تلفنی نظافتچی