این عادت های خانه داری می‌تواند باعث آتش سوزی شود!

کار از محکم کاری عیب نمی‌کنه ، مراقب آتش‌سوزی باشید!

احتمالا تاکنون داستان های وحشتناکی درمورد آتش سوزی خانه ها شنیده اید. وحشتناک است که این اتفاق‌ها برای خانه خودتان نیز رخ دهد! به همین دلیل است که باید احتمال آتش سوزی خانه خود را از بین ببرید. افراد بسیاری دارای عادت‌های خطرناک زیر هستند و تغییر دادن آنها می‌تواند در پیشگیری از آتش سوزی بسیار مهم و حیاتی باشد.

برخی از این عادات ممکن است بسیار بی ضرر به نظر برسد، اما آنها می توانند منجر به ایجاد خطر آتش سوزی خانه شما شوند:

  • لوازم الکتریکی را نزدیک هم قرار ندهید. بهتر است که لوازم الکتریکی را کمی دور از یکدیگر قرار دهید. اگر این کار را انجام ندهید، گرمای حاصل از یک وسیله ممکن است قادر نباشد بدرستی خارج شود. این گرما می تواند منجر به آتش سوزی شود. بسیار منطقی به نظر می رسد، اما ما باید این را در ذهن داشته باشیم! افراد بسیاری این اشتباه را مرتکب می شوند.
  • پارچه مخصوص خشک کن خود را بررسی کنید. آیا تا بحال شنیده اید که خشک کن می تواند منجر به آتش سوزی خانه شود؟ این آتش سوزی ناشی از پارچه مخصوصی است که در پشت خشک کن قرار می گیرد. این پارچه می تواند در اطراف فیلتر، دریچه ها و ظرف استوانه ای مخصوص انباشته شده باشد. هنگامی‌که این قطعات پارچه روی هم انباشته نگهداری شود، گرما نمی تواند از خشک کن خارج شود و این امر منجر به آتش سوزی می‌شود.

خشک من موجب آتش‌سوزی می‌شود

  • از استفاده از سیم ها و کابل برق اضافی اجتناب کنید. هنگامی‌که تعداد زیادی از لوازم خانگی را به سوکت یکسانی متصل می کنید، می تواند تحمل بیش از حد بار رخ دهد. این نیز می تواند منجر به آتش سوزی گردد.
  • هیچ گاه کابل های برق را جمع و متراکم نکنید. با جمع کردن کابل های برق خود، گرما از کابلها خارج نمی‌شود. این امر می‌تواند باعث ایجاد اتصال کوتاه یا بدتر سبب آتش سوزی شود.
  • از کابل‌های برق آسیب دیده استفاده نکنید. کابل‌های آسیب دیده می توانند یک شوک الکتریکی ایجاد کنند. هنگامیکه که یک کابل نزدیک به چیزی قابل اشتعال باشد، می تواند آتش بگیرد.
  • وقتی خانه را ترک می کنید، لوازم الکتریکی را روشن نگذارید. حتی بهتر است آنها را از پریز برق جدا کنید. شانس یک اتصال کوتاه خیلی زیاد نیست، اما قطعا وجود دارد.
  • هنگام آشپزی، آشپزخانه را ترک نکنید. یکی از بزرگترین علل آتش سوزی خانه، دور شدن از آشپزخانه هنگام آشپزی است. یک آتش کوچک می تواند به زودی به یک آتش بزرگ تبدیل شود. سعی کنید در هنگام آشپزی، آشپزخانه را ترک نکیند. اگر یکی از تابه های شما دچار آتش سوزی شده است، درب را روی تابه قرار دهید و اجاق گاز را خاموش کنید. دقت کنید آب بر روی آتش نریزید.
  • شمع را روشن رها نکنید. ممکن است منطقی باشد، اما یک نور کوچک شمع ممکن است خیلی زود فراموش شود. همیشه بررسی کنید آیا تمام شمع‌های خود را قبل از خروج از منزل خاموش کرده اید. حتی اگر فقط برای ده دقیقه از منزل خارج می شوید، یک سگ یا گربه براحتی ممکن است به شمع ضربه بزند و این اتفاق منجر به آتش سوزی می گردد.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =

رزرو تلفنی نظافتچی