۵ نکته رنگ آمیزی خانه

رنگ آمیزی یک اتاق یا خانه چندان هم کارآسانی نیست. تنها با یک رنگ آمیزی ساده، منزل شما تغییرات بسیاری خواهد داشت. در ادامه با شش نکته درباره نقاشی ساختمان آشنا می شویم.

تمیز کردن دیوارها

برای آماده سازی هر سطحی به منظور رنگ آمیزی، ابتدا باید سطح را آماده کنید. دیوارها را تمیز کنید تا رنگ به خوبی جذب شود و جلای درخشان و صیقلی به دست آورید. با استفاده از پارچه و لوازم شستشو، گرد و غبار را از روی دیوارها پاک کنید. برای اطمینان بیشتر از صاف بودن سطح، ترک های روی دیوار را پر کنید. حتما تارهای عنکبوت را نیز از روی دیوارها پاک کنید.

رنگ آمیزی خانه

انتخاب رنگ مناسب

برخی رنگ ها در حمام و یا اتاق پذیرایی ظاهری متفاوت پدید آورده و در ساعت های مختلف روز متمایز خواهند بود. رنگی که انتخاب می کنید باید اتاق را روشن تر ساخته و همچنین با رنگ مبلمان شما ست باشد. بهتر است پیش از انتخاب رنگ، سطح مورد نظر را بیابید.  قسمت کوچکی از دیوار را رنگ کنید و صبر کنید تا رنگ خشک شود، به این ترتیب می توانید از رنگ نهایی کار آگاه شوید.

رنگ آمیزی اتاق

رنگ را به خوبی پخش کنید

در هنگام رنگ آمیزی دیوار، رنگ ها باید به خوبی در تمام دیوار پخش شوند. می توانید از شیوه ها و تکنیک های رنگ آمیزی از جمله شیوه ی بوکس به این منظور استفاده نمایید. این شیوه در مواقعی به کار می رود که بیش از دو گالون رنگ مورد استفاده ی شما باشد. رنگ های مختلف در صورتی که غلظت کافی نداشته باشند، پس از خشک شدن بر روی دیوار ظاهر متفاوتی خواهند داشت.

برای جلوگیری از پخش شدن رنگ از چسب استفاده کنید

به منظور تمیزکاری بیشتر لبه ها از چسب استفاده کنید. پس از آنکه رنگ به طور کامل خشک شد، به آرامی چسب را جدا کنید. برای برش چسب می توانید از ابزارهای تیزی همچون چاقو یا کاتر با زاویه ی ۴۵ درجه استفاده کنید.

از بالم لب و وازلین استفاده کنید

بیشتر افراد در هنگام رنگ آمیزی پنجره ها و درها از وازلین یا بالم لب استفاده می کنند. به این ترتیب اطمینان می یابید که رنگ ها به طور ناگهانی به بیرون از منطقه ی مورد نظر کشیده نشده و حتی در این صورت به راحتی قابل شستشو خواهد بود. همچنین از بالم لب می توان بر روی دستگیره ها و  لولاهای در استفاده نمود.

از پرایمر استفاده کنید

پرایمرها در زمانی استفاده می شوند که قرار است بر روی یک رنگ تیره یا دیوارهای خشک که برای پوشش به رنگ یک دست نیاز دارند، استفاده کنیم. به کارگیری پرایمرها سبب جلوگیری از پوسته پوسته شدن و پس دادن رنگ و همچنین چسبیدن رنگ به سطح می شوند. در هنگام خرید رنگ های حاوی پرایمر را انتخاب نمایید.

در صورتی که رنگ آمیزی به درستی صورت نگیرد، ظاهر پایانی دیوارها چندان تمیز و شفاف و صاف نخواهد بود. امیدواریم این پست توانسته باشد به شما در رنگ آمیزی منزل کمک کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + ده =

رزرو تلفنی نظافتچی