نکات مهم برای جلوگیری از هجوم حشرات به خانه

خطر هجوم حشرات و جانوران موذی به خانه ها بسیار جدی بوده و نباید به سادگی از آن گذشت.

موش ها، مورچه ها، عنکبوت ها، سوسک ها و موریانه ها همگی تهدیدی برای امنیت خانه و همچنین سلامت اعضای خانواده و حیوانات خانگی هستند. این جانوران موذی ناقل بیماری های بسیاری هستند و توانایی گسترش این بیماری ها و به خطر انداختن بهداشت آشپزخانه را دارند. در صورت گسترش این مشکل، بهتر است کنترل این جانوران را به متخصصین بسپارید؛ همچنین راه حل های ساده ای وجود دارند که می توانید با استفاده از آنها بهداشت و امنیت را به خانه ی خود بازگردانید. در ادامه به برخی نکات در خصوص از بین بردن جانوران موذی اشاره شده است.

پاکسازی آشپزخانه و حمام

آشپزخانه های کثیف با خرده های غذا که در هر نقطه از آن پخش شده اند، همیشه دردسرساز خواهند بود. مکان های کثیف و نمناک جانوران مختلفی را به خود جذب می کنند، به همین خاطر تمیزی کابینت ها، اجاق گاز و کشوها از اهمیت بالایی برخوردار است. پاک کردن باقیمانده ی غذا از روی سطح، تا حدودی شما را از شر حشرات موذی راحت می‌کند. همچنین سینک و قفسه های حمام همیشه باید خشک و عاری از هر گونه کپک یا قارچ باشند. تکه های صابون یا مو را از سوراخ تخلیه ی حمام بردارید و پرده ی حمام را در صورت عدم استفاده خشک نگه دارید. نظافت منزل مانع از حجوم حشرات به خانه شما می‌شود.

از شر آب های راکد خلاص شوید

آب های راکد مکانی ایده آل برای رشد و نمو حشره های ناقل بیماری و لاروهای آنها می باشد. به منظور جلوگیری از ورود جانوران موذی به خانه، چاله های آب و دیگر آب های راکد اطراف خانه را از بین ببرید، زیرا برخی از جانوران به این محل ها جذب شده و در آن تکثیر می شوند. آب سطل های اطراف خانه را دور ریخته و آنها را همیشه خشک نگه دارید.

جلوگیری از ورود حشرات به خانه

میوه ها و سبزیجات را بیرون از خانه نگه ندارید

میوه های پوسیده حشرات بسیاری را به خود جذب می کنند. مگس های میوه و دیگر حشرات تنها بخشی از دیگر تهدیدات مهم برای سلامت خانه ی شما هستند. مورچه ها، مگس ها، سوسک ها و حتی عنکبوت ها جذب این میوه ها شده و به راحتی به آشپزخانه ی شما رخنه خواهند نمود.

زباله ها را به طور مرتب از بین ببرید

زباله ها نخستین مکان برای تجمع جانوران موذی در خانه ها هستند. به منظور جلوگیری از نفوذ حشرات بهتر است زباله ها را به صورت روزمره از خانه دور کنید. موش ها و سوسک ها از بزرگترین تهدیدات ایجاد شده توسط زباله ها هستند و ناگفته نماند که مگس ها و کرم حشرات نیز به دور زباله ها جمع می شوند. پس از ورود تنها یک جانور موذی به زباله ها و یافتن تکه های غذا، همه چیز از کنترل شما خارج خواهد شد.

این نکات مفید به شما در کنترل بهتر هجوم حشرات و جانوران موذی کمک خواهند نمود. بهترین راه حل در دستان متخصصین کنترل جانوران موذی قرار دارد. آنها لوازم حرفه ای لازم را در اختیار داشه و آموزش های لازم در این زمینه را دیده اند، و به این ترتیب به بهترین نحو مشکلات شما را حل خواهند نمود. 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + 2 =

رزرو تلفنی نظافتچی