شرکت های خدمات نظافتی چه مزایایی می‌توانند داشته باشند؟

چرا برای نظافت محل زندگی و کار خود باید از شرکت‌های خدماتی نیرو بگیریم؟

امروزه با تغییر سبک زندگی، شاغل بودن اکثر خانم‌ها، افزایش ساختمان‌های تجاری و اداری، افزایش مشغله‌ها و دغدغه‌‌های زندگی، وقتی برای نظافت و تمیزکاری محل زندگی و محیط کار باقی نمانده است. در واقع با گسترش جمعیت شهرها و ساخت برج‌ها و ساختمان‌های چند طبقه و آسمان خراش‌ها کار نظافت به سادگی و راحتی زمان گذشته نبوده و نیاز به تخصص و مهارت خاصی در این زمینه دارد. از این‌رو شرکت‌های خدمات نظافتی ایجاد شده‌اند تا با بهره‌گیری از افراد کارآزموده، قابل اطمینان و باتجربه شرایط را برای افراد بهتر و راحت‌تر کنند.

شرکت خدمات نظافتی

شرکت خدمات نظافتی شرکتی است که به ارایه خدمات نظافت و پاکسازی منازل مسکونی، هتل‌ها و آپارتمان‌ها و شرکت‌ها می‌پردازد. شرکت‌های خدمات نظافتی تخصصی در حوزه‌های دیگری مانند باربری، نقاشی ساختمان، مبل شویی، قالیشویی، نگهداری و پرستاری از کودک و سالمند، لوله بازکنی، سمپاشی، تعمیر و شستشوی ماشین آلات، تعمیرات و تأسیسات ساختمان فعالیت نمی‌کنند و به صورت تخصصی در حوزه نظافت و تمیزکاری فعال هستند.

این مؤسسات و شرکت‌ها، نیروهای خود را برای نظافت منازل مسکونی و نظافت ساختمان‌های اداری و تجاری آموزش می‌دهند. برخی از این شرکت‌ها خدمات خود را به صورت سنّتی و برخی به صورت آنلاین و از طریق سایت یا اپلیکیشن نظافت منزل ارائه می‌دهند. در هر حال استفاده از خدمات این شرکتها چه به صورت آنلاین و یا آفلاین یکی از بهترین گزینه‌ها در صرفه‌جویی زمان و رسیدگی به کارهای مهم‌تر و بودن در کنار خانواده است.

مزایای شرکت نظافتی

مزایای شرکت خدمات نظافتی

به اعتقاد برخی افراد واگذاری خدمات نظافت به شرکت‌های خدمات نظافتی هزینه‌بر بوده و کار بیهوده‌ای است. این افراد بر این باور هستند که نظافتچی منزل دلسوز نبوده و آنطور که باید خانه را تمیز نمی‌کند. اما با کمی تأمل می‌توان دریافت که این کار نه تنها هزینه‌بر نبوده، بلکه استفاده از خدمات آنها دارای مزیت‌هایی است. از جمله‌ی این مزیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایجاد شغل

بیشتر خانم‌هایی که در این شرکت‌ها فعالیت می‌کنند سرپرست خانوار می‌باشند و برای تأمین نیازهای خود و خانواده در این کار مشغول هستند. از طرفی عموم افراد هم تمایل دارند نظافت منزل خود را به نظافتچی خانم بسپارند چرا که معتقدند خانم‌ها باسلیقه و باتجربه‌تر بوده و بهتر می‌توانند کارهای خانه‌داری را انجام دهند.

با این وجود این افراد برای کارهایی که نیاز به قدرت بدنی است ترجیح می‌دهند از نظافتچی آقا استفاده کنند. پس هنگامی که از یک کارگر نظافت استفاده می‌شود، علاوه بر انجام کار توسط یک فرد ماهر، برای یک فرد نیز موقعیت شغلی ایجاد می‌شود.

صرفه جویی در زمان و هزینه

استفاده از چندین نیروی کار نظافتی باعث صرفه جویی در زمان شده و کار نظافت و تمیزکاری زودتر به پایان می‌رسد چرا که این نیروها به کار خود وارد بوده و با کارایی بیشتری می‌توانند کار را انجام دهند. همچنین هزینه و تعرفه‌ای که برای نظافت در نظر گرفته می‌شود، بر مبنای ساعت کاری می‌باشد و اغلب شرکت‌ها یک قیمت ثابت برای چهار ساعت کار به مشتری اعلام می‌کنند.

البته باید توجه داشت قیمت کار با توجه به عواملی مانند خانم یا آقا بودن نیروی نظافتی، متراژ خانه، تعداد اتاق‌ها، تعداد دفعات مراجعه، تعداد سرویس‌های بهداشتی متغیر می‌باشد. در کل هزینه‌هایی که برای نیروی نظافتی به شرکت نظافتی پرداخت می‌گردد، کمتر از هزینه‌هایی است که به نظافتچی غیر شرکتی پرداخت می‌گردد. چرا که این شرکت‌ها بدلیل داشتن تجربه‌ی کافی برآورد منطقی و صحیحی از قیمت‌ها دارند و دارای فرم‌های مخصوص با قیمت‌های مشخص دارند.

بهره‌گیری از نیروی نظافت متخصص و تأیید شده

نیروهای شاغل در شرکت خدمات نظافتی، قبل از شروع به کار تمامی نکات نظافت را به طور کلی آموزش می‌بینند تا بتوانند کار نظافت منزل و یا محل کار را به بهترین نحو انجام دهند. این شرکت‌ها و مؤسسات، بر اساس نوع کاری که انجام خواهد شد نیروی کار خانم یا آقا اعزام می‌کنند.

به عنوان مثال کارهایی مانند شستن پله‌ها، کف و دیوارها، تمیز کردن پنجره‌ها، جابجایی وسایل منزل و حمل بار که نیاز به قدرت جسمانی دارند از عهده‌ی آقایان بهتر برمی‌آید و برای کارهایی مانند نظافت روزانه یا هفتگی، اتوکشی لباس‌ها، پخت و پز نیروی نظافتی خانم مناسب می‌باشد. همچنین این نیروها از لحاظ قابلیت اطمینان بودن، اخلاق‌مداری، وقت شناسی و داشتن ظاهری مناسب مورد بررسی و تأیید شرکت قرار می‌گیرند.

بهره‌گیری از انواع خدمات نظافتی

یک شرکت نظافتی حرفه‌ای دارای انواع خدمات نظافتی گسترده بوده و مشتریان آن می‌توانند از انواع خدمات آنها استفاده کنند. این خدمات شامل خدمات نظافت منزل، نظافت محل کار، نظافت مشاعات (راه پله)، حمل اثاثیه، تمیزکاری استخر و باغچه، شستشوی پارکینگ، کف‌ ساختمان، نظافت در مهمانی‌ها و جشن‌ها، نظافت کارخانه‌های بزرگ، رستوران‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها و خدمات مختلف نظافتی است. هر کدام از این خدمات نیاز به مهارت و تخصّص خاصی دارد و این شرکت‌ها بر اساس خدمات خواسته‌شده فرد ماهر در آن زمینه را اعزام می‌کنند.

مزایای شرکت نظافتی

بهره‌گیری از خدمات نظافت برنامه‌ریزی شده

هنگامی که خدمات نظافت محل کار یا محل زندگی خود را به شرکت خدمات نظافتی می‌سپارید، این اطمینان خاطر را دارید که کارهای نظافتی شما طبق برنامه‌ی از قبل تعیین شده و در زمان مشخص انجام خواهد گرفت.

در واقع این شرکت‌ها متناسب با نیاز مشتری به صورت نظافت روزانه، هفتگی، ده روز یکبار و ماهانه نظافتچی اعزام می‌کنند. نظافت دوره‌ای در واحدهای تجاری و اداری بیشتر احساس می‌شود و این شرکتها پس از ثبت تاریخ نظافت در تقویم کاری خود اقدام به اعزام نیرو در زمان مقرر نماید.

عدم نیاز به تهیه‌ی انواع مواد شوینده و بهداشتی در برخی شرکت‌ها

افراد غیرشرکتی که برای نظافت منزل رجوع می‌کنند علاوه بر دریافت هزینه‌ی خدمات نظافت، مبلغی هم بابت مواد شوینده دریافت می‌کنند و یا از فرد می‌خواهند که مواد شوینده را در اختیار آنها قرار دهد، در نتیجه باعث افزایش هزینه‌های نظافت می‌شوند. اما در اکثر شرکت‌های خدمات نظافتی نیازی به پرداخت هزینه‌ی جداگانه برای مواد شوینده و یا تهیه‌ی این مواد نیست چرا که متخصصان نظافت انواع مواد شوینده و لوازم نظافت از قبیل تی، جارو، چهارپایه، دستمال، روزنامه، سطل و دیگر وسایل نظافت را همراه خود دارند.

البته در دوران کرونا شرکت‌های نظافتی پیشنهاد می‌کنند که وسایل نظافتی و مواد شوینده توسط خود افراد تهیه شود.

ارائه خدمات تضمینی و تعویض نیرو در صورت نارضایتی مشتری

شرکت‌های خدمات نظافتی هنگام استخدام نیرو اقدام به گرفتن مدارک معتبر جهت ضمانت می‌کنند تا در صورت واردشدن خطای سهوی یا عمدی به مشتری پاسخگو باشد. همچنین اگر مشتری از خدمات نظافتچی راضی نباشد و احساس کند که فرد سهل‌انگاری می‌کند، شرکت موظف است پس از بررسی و کسب اطمینان، نیروی خدماتی دیگری را ارسال کند و از این طریق سرویس‌دهی به مشتری را گارانتی و تضمین می‌کند.

در واقع این نیروهای نظافتی طی یک روند سختگیرانه و دقیق انتخاب می‌شوند و سوابق و سوء‌پیشینه‌ی آنها توسط مراکز تشخیص هویت و پلیس فتا استعلام می‌شوند، چرا که امنیت و رضایت مشتری برای اینگونه شرکت‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و همچنین اعتبار این شرکت‌ها توسط نیروهای آن سنجیده می‌شود. هرچقدر یک شرکت از نیروهای متخصص و ماهر برخوردار باشد بر اعتیار و شهرت شرکت افزوده می‌شود و مشتریان زیادی به آن مراجعه می‌کنند.

اعزام نیرو با توجه به سلیقه‌ی مشتری

برخی افراد موقع درخواست نیروی نظافت برخی ویزگی‌ها را مدنظر دارند مانند خانم یا آقا بودن نظافتچی، سن، سابقه‌ی کار و غیره. شرکتهای خدماتی موظف هستند با توجه به سلیقه‌ی مشتری و نیاز وی و کاری که قرار است انجام شود اقدام به اعزام نیرو کنند.

خدمات رسانی بدون تعطیلی

از آنجایی که برخی افراد به دلیل مشغله‌ی کاری یا دلایل دیگر ترجیح می‌دهند در روزهای آخر هفته به نظافت بپردازند، شرکتهای خدمات نظافتی برای رفاه حال مشتریان در تمام طول هفته و حتی در روزهای پایانی هفته قادر به اعزام نیرو به محل هستند.

استفاده از خدمات شرکت های نظافتی در تمام روزهای هفته امکان‌پذیر می‌باشد. خدمات این شرکت‌ها در هیچ فصلی از سال متوقف نمی‌شود و همیشه در حال ارائه خدمات به مشتریان می‌باشند.

دیگر مزایای استفاده از خدمات شرکت های نظافتی

با گسترش اینترنت و تکنولوژی برخی شرکت‌های خدمات نظافتی خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه می‌دهند. شرکت‌های نظافتی آنلاین علاوه بر دارابودن مزایای فوق دارای مزیت‌های دیگری هم هستند از جمله اینکه امکان مشاهده‌ی اطلاعات و مجوزهای شرکت، مشاهده‌ی مشخصات نظافتچی شامل تصویر، سن، جنسّیت و حتی وضعیت تأهل آنها، امکان انتخاب نظافتچی توسط مشتری، توجه به نیازهای مشتری و خدمات ۲۴ ساعته در اینگونه شرکت‌ها وجود دارد. مشتریان می‌توانند از طریق سایت یا دانلود اپلیکیشن مربوطه به راحتی و سهولت سفارش خود را ثبت کنند و از خدمات آنها در زمان مورد نظر بهره‌مند گردند.

توصیه‌هایی مهم برای بهره‌مندی از مزایای شرکت خدمات نظافتی

امروزه ایجاد تعادل بین محیط کار و زندگی کار آسانی نیست و نیاز به برنامه‌ریزی و صرف زمان می‌باشد. برای هماهنگی بین فعالیت‌های کاری و زندگی بهتر است از خدمات شرکت‌های نظافتی بهره برد. این شرکت‌ها بیشتر وظایف خانواده‌ها را برعهده می‌گیرند و باعث می‌شوند خانواده‌ها زمان بیشتری برای استراحت و در کنارهم بودن داشته باشند. از طرفی با اعزام نیروی نظافتچی در مواقع نیاز  باعث کاهش هزینه‌ها در مراکز دولتی و اداری می‌شوند و دیگر نیازی نیست که مراکز دولتی نیروی خدمات ثابت استخدام کنند.

اما قبل از استفاده از خدمات آنها و بهره‌مندی از مزایای این شرکت‌ها توصیه می‌شود از اعتبار آن شرکت اطمینان حاصل کنید. علاوه بر هزینه و قیمت خدمات، به کیفیت خدمات نیز توجه کافی داشته باشید.

در هر حال این شرکت‌ها چه آنلاین باشند چه آفلاین، باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند و توجه به کیفیت خدمات از اهمیت بیشتری برخوردار است. هرگز با نظافتچی و نیروی خدماتی رابطه دوستانه و صمیمی برقرار نکنید و به طور مستقیم با وی تماس نگیرید و تقاضای خدمت نکنید، چرا که ممکن است این امر مخاطراتی را برای شما در پی داشته باشد و شامل گارانتی و ضمانت توسط شرکت نخواهد شد. شرکتهای نظافتی مسئولیتی در این موارد ندارند. بهتر است قبل از ورود نظافتچی اشیاء گران قیمت و باارزش خود را دور از دسترس و در جای امن قرار دهید تا بعداً دچار مشکل نشوید.

برای نظافت برنامه داشته باشید و نباید تنها نزدیک عید و در روزهای خاص به فکر نظافت افتاد و در روزهای دیگر سال از آن غفلت کرد. امیدواریم این مقاله از مجله نظافتی آریاپاک توانسته باشد مزایای استفاده از خدمات شرکت‌های نظافتی را برایتان روشن‌تر کند. خوشحال می‌شویم نظرات و تجارب خود در رابطه با استفاده از خدمات شرکت‌های نظافتی را با ما به اشتراک بگذارید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − سیزده =

رزرو تلفنی نظافتچی