نکات مهم ثبت درخواست خدمتکار نظافتچی خانم

هر آنچه نیاز است قبل از رزرو نظافتچی خانم بدانید

هر خانه ای نیاز به نظافت و گردگیری دوره ای دارد. مهم نیست که چقدر منزل شما شلوغ یا خلوت باشد، به هر حال بعد یک مدت کوتاه نیاز به نظافت و تمیز کاری خواهد داشت. اما خیلی از افراد به دلایل مختلف نمی‌توانند خودشان به نظافت خانه بپردازند.

خیلی ها به دلیل کار و یا بیماری‌های فیزیکی و حرکتی قادر به تمیز کردن خانه خود نیستند و همواره دنبال نظافتچی خانم یا نظافتچی آقا برای نظافت آن هستند. برای انتخاب نظافتچی مناسب باید نکاتی را مد نظر قرار دهید تا بعدا به مشکل نخورد. ما در ادامه نکات مهم برای رزرو خدمتکار نظافتچی خانم و آقا را بررسی خواهیم کرد تا در استخدام نظافتچی منزل به مشکل برنخورید.

اصلا نظافتچی از کجا باید استخدام کنم؟

هم می‌توانید وارد سایت‌های استخدامی بشید و اقدام به استخدام نظافتچی به صورت تمام وقت کنید و هم می‌توانید با یک شرکت خدمات نظافتی تماس بگیرید تا برای نظافت خانه شما نیروی حرفه‌ای به صورت ساعتی یا روزانه و یا چند بار در هفته اعزام کنند.

بسیاری از شرکت های خدماتی کارهای مختلف نظافتی را انجام می دهند تا به کسانی که به دلایلی مانند کار وقت کافی برای این کار ندارند کمک کنند. این خدمات شامل نظافت ساختمان، نظافت آشپزخانه، نظافت راه پله و… می شود.

برای این نوع کارها، شرکت خدمات و نظافت باید هنگام انتخاب نظافتچی بهترین کارگر نظافت منزل را متناسب با بودجه و نوع کار و نیاز شما در نظر بگیرد تا به بهترین شکل ممکن کار نظافت پیش برود.

یک سوال مهم! نظافتچی خانم یا آقا؟ کدوم بهتره؟

هر کدام برای شرایط خاص مناسب برای مثال برای نظافت داخلی بهتر است از یک خانم نظافتچی کمک بگیرید. زیرا سرعت عمل بالایی دارند و در کار خود بسیار دقیق عمل می کنند. خانم خانه دار معمولاً به کارهای خانه رسیدگی می کند و کارهایی مانند تمیز کردن خانه از گرد و غبار ، شستن مبل ، نظافت حمام و نظافت حمام و آشپزخانه را انجام می دهد.

اما اگر قصد جابجایی منزل خود را دارید، ترکیبی از مردان و زنان نظافتچی را استخدام کنید و کار سخت را به نظافتچی مردان و کار ظریف را به کارگر نظافتچی خانم بسپارید. از آنجا که مردان بدن قوی تری نسبت به زنان دارند ، گزینه بهتری برای کارهای دشوارتر هستند. در برخی موارد ، علاوه بر خدمات نظافت برای حمل اثاثیه سنگین ، از نظافتچی مرد نیز کمک می گیرند.

چرا نظافتچی خانم بهتر است؟

نظافتچی خانم کمک کننده خوبی در نظافت های سبک خانه است. اگر وسواس دارید ، توصیه می کنیم خانه را به دست یک نظافتچی خانم جوان بسپارید تا تمیز کنید. خانم نظافتچی آمادگی بیشتری برای کار دارد و با دقت بیشتری می تواند از پس کار برآید.

همچنین برای بانوانی که خودشان به دلیل مشکلات متعدد نمی تواند به کار نظافت خانه بپردازند، خوش آیندتر است که با یک نظافتچی خانم و خوش اخلاق همکاری کنند چرا که با آن راحت تر از نظافتچی آقا هستند. همچنین با وجود نظافتچی خانم  در خانه احساس امنیت بیشتری هم می کنند.

برخی از کار هایی که یک نظافتچی خانم می تواند انجام دهد

  • تمیزکردن وسایل کوچک و بزرگ تزئینی و بوفه با دقت بالا
  • گردگیری و چیدمان کتابخانه
  • گردگیری گل و گیاه آپارتمانی
  • شستشوی تمام سطوح آشپزخانه و کابینت‌ها
  • شستشوی لباس و ظروف
  • مرتب کردن و چیدمان منظم کمد، اتاق خواب و اتاق کودک و نوزاد
  • گردگیری و شستشوی پرده‌ ها و فرش ها، لکه‌زدایی مبلمان
  • شستشو و لکه گیری دیوارها و سطوح
  • گرد گیری، جرم‌گیری و ضدعفونی کردن حمام و سرویس بهداشتی
  • شستشو و جرم‌گیری وسایل آشپزخانه با دقت کامل. وسایلی از قبیل: اجاق گاز، یخچال، هود و سینک، کابینت، اپن و…

استخدام نظافتچی خانم

ویژگی های خدمتکار نظافتچی خانم خوب

  • نظافت مطابق میل و خواسته کارفرما
  • از اتلاف وقت بپرهیزید و از زمان به بهترین نحو استفاده کنید.
  • در سکوت کار کند و از دخالت در امور شخصی کارفرما اجتناب کنید.
  • قابل اطمینان و قابل اعتماد باشد.
  • دقت و حضور به موقع در محل کار
  • مرتب بودن و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی
  • به هرگونه لکه و کثیفی حساس باشد و از کم کاری بپرهیزد.
  • از انجام کارهای معمول و یکنواخت خسته نشود.
  • توانایی های بدنی و انگیزه کار خوبی برخوردار باشد.
  • وظایف محوله را به خاطر بسپارد و حتی در صورت لزوم آنها را بنویسید.
  • در زمان صرفه جویی کرده و بتواند کار خود را به موقع مدیریت کرده و پیش ببرد.

ویژگی ها و نکات مهم شخصی برای رزرو خدمتکار نظافتچی خانم

  • باید منعطف و انتقاد پذیر باشد و نباید سر موضوعات کوچک از کوره در برود.
  • فاقد سوءپیشینه کیفری باشد.
  • تمیز و مرتب بودن در کار

نظافتچی خانم باید از نظر جسمی مناسب و آماده باشد، زیرا هرگونه بیماری یا مشکل در قسمت های بدن ، مانند دست یا کمر ، مانع نظافت مناسب خدمات نظافت منزل یا محل کار می‌شود. به دلیل اعتماد کارفرما و هزینه و زمانی که برای استخدام نظافتچی می شود، خانم باید وضعیت بدنی سالمی داشته باشد تا بتواند خدمات مورد نیاز کارفرما را در امر نظافت خانه فراهم کند.

مزایا و معایب استخدام نظافت چی خانم

  • ظریف و با دقت بودن در انجام امور نظافتی
  • انرژی و مسئولیت پذیری بیشتر به نسبت آقایان
  • حس آرامش بیشتر برای خانه هایی که حضور مرد در آن کم تر است.
  • نظافتچی خانم دارای تجربه کافی برای مراقبت از خانه است و این باعث شده است که تقاضای بیشتری برای نظافت منزل توسط خانم جوان در سیستم خدمات خانه وجود داشته باشد.
  • هزینه بیشتر نظافتچی خانم به دلیل تعداد کم و ریسک‌های بیشتر.
  • برای ادارات و محل هایی که مرد محور هستند، استخدام نظافتچی زن مناسب نیست.

خدمات نظافت توسط خانم جوان

 چند سوال مهم!

آیا استخدام نظافتچی خانم در اوضاع کرونایی مناسب است؟

همانطور که می دانیم انجام هر کاری بدون رعایت نکات ایمنی و ضدعفونی محیط خطرناک است. همه کارها ، از جمله نظافت منزل و نظافت محل کار ، باید مطابق با تمام ضوابط پروتکل های بهداشتی انجام شود تا کوچک ترین خطری ایجاد نشود.

نظافتچی ها هم باید به این موارد توجه کنند، چرا که عدم توجه به موارد بهداشتی طبعات منفی برای خود فرد و کارفرما خواهد داشت بنابرین از شرکتی اقدام به استخدام نظافتچی خانم بکنید که مطمئن هستید کارگر آن تمام موارد بهداشتی را رعایت می کند.

آیا برای استخدام نظافتچی خانم شرکت نظافتچی بهتر است یا شخصی؟

در واقع ، نظافتچیان شخصی به هیچ شرکت خدماتی متصل نیست. بنابراین در صورت بروز مشکل ، دست شما هیچ جا بسته نیست. اما وقتی از شرکت های معتبر خدمات نظافت درخواست می کنید ، می توانید در هر زمان از پشتیبانی شرکت مد نظر استفاده کنید تا دچار مشکلات جدی نشوید.

آیا آوردن تجهیزات و ملزومات نظافت بر عهده نظافتچی است؟

با توجه به وضعیت کرونایی امکان حمل وسایل نظافت وجود ندارد. برای اطلاع از تجهیزات مورد نیاز برای نظافت منزل، هنگام رزرو خدمتکار، از منشی شرکت نظافتی آریاپاک می‌توانید مشاوره بگیرید.

نکات مهم هنگام ثبت درخواست خدمتکار نظافتچی خانم

محل های نظافت

قبل از تماس برای رزرو، می توانید لیستی از مکانهایی را که باید تمیز کنید بنویسید تا در صورت لزوم با متخصصان هماهنگ شوید یا در مورد زمان مورد نیاز و … نکات لازم را یادداشت کنید تا موقع تحویل کار به خدمتکار ارائه دهید.

از خدمات زنان برای چه چیزی می توانیم کمک بگیریم؟

امروزه ، به دلیل مشغله های زیاد ، ممکن است نتوانیم برای بسیاری از امور ، مانند کارهای خانه یا مسائل دیگر ، مانند نگهداری از کودکان در خانه ، مراقبت از سالمندان در خانه یا مراقبت از تمام مراسم و مهمانی های خود وقت بگذاریم.

آیا نیاز هست یک نفر موقع فعالیت نظافتچی خانم در خانه باشد؟

بستگی به شرایط شما دارد. ممکن فضایی داشته باشید که نیاز باشد یک نفر همراه نظافتچی موارد مورد نیاز را به او نشان دهد و در برخی موارد هم کار کاملا مشخص هست و نیازی نیست شخصی در خانه باشد. اما توصیه می شود موقع استخدام نظافتچی خانم یک نفر در محل حاضر باشد.

یادمان نرود مسئولیت جانی نظافتچی با ماست!

شرکت های خدمات نظافتی آموزش های لازم را به نظافتچی های خود می دهند. اما به عنوان یک انسان مسئول ، مطمئن شوید که کارگر در معرض خطر نیست و در صورت وجود ، به او اطلاع دهید تا بتواند با توجه به آموزش هایی که دریافت کرده است با شرایط سازگار شده و سفارش شما را راحت تر و ایمن تر انجام دهد.

اطمینان حاصل کنید که کار به درستی انجام شده است و کارگر در خطر نیست. اگر جایی مشکل برقی دارید یا هر مشکلی که به جان خدمتکار می تواند صدمه بزند قبل از شروع کار به او اطلاع دهید. چرا که هر چقدر آموزش دیده باشند باز با خانه و محل زندگی شما غریبه هستند و ممکن است در همان نگاه اول متوجه خطرات احتمالی نباشد.

چه چیزی برایتان با ارزش است؟

در محلی که قرار است نظافتچی فعالیت کند، اگر موارد مهمی و ظریفی دارید که باید با احتیاط با آن ها برخورد شود، برای مثال اگر یک ساعت قدیمی ، گلدان خاص، جواهرات و هر چیزی دارید که باید با ملایمت تمیز شوند به خدمتکار خود اطلاع دهید.

چند ساعت، چه کاری؟

برای اینکه بعدا نارضایتی پیش نیاید، قبل از رزرو خدمتکار میزان ساعت کاری یا حداقل کاری که قرار است انجام شود، به شرکت مد نظر اطلاع دهید تا قبل اعزام نظافتچی قیمت را برای شما محاسبه و تخمین بزنند تا موقع اتمام کار در پرداخت آن راحت تر باشید.

متخصص یا عادی؟

برخی از شرکت ها برای کار های خاص افرادی با تخصص های متفاوت اعزام می کنند. برای مثال خدمتکاری که برای مراقبت از نوزاد یا کودک فرستاده می شود با یک نیروی ساده برای تمیز کردن راه پله متفاوت است. چراکه کسی که می خواهد از کودک یا نوزاد شما نگهداری کند باید دارای یک سری آمادگی های ضروری پزشکی باشد تا اگر اتفاق ناگواری برای کودک شما پیش آمد، سریعا اقدام لازم را انجام دهند. این مورد را حتما در نظر بگیرید و با شرکت مد نظر در میان بگذارید چراکه همه شرکت ها چنین خدماتی را ندارند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − یک =

رزرو تلفنی نظافتچی